Hartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dientje, 29 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Gewoon bellen morgen nee heb je ja kun je krijgen .

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    ja lijkt me idd wel verstandig anders zit ik me blij te maken met een dooie mus maar vind het wel raar van het boek hoor ers taat nog echt bij met behulp van een speciale luiter apperaat kun je hartje waarschijnlijk al horen.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als je op je banner klikt krijg je info over de status van je kindje op dit moment:

Je bent 7 weken zwanger.

Het hart begint zich te vormen, samen met de eerste bloedvaten van het bloedcirculatiesysteem.

Ik zou je VK echt even bellen vandaag.

4. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    hoi,

je kan het hartje al eerder horen hoor.
    Een vriendin van mij had een miskraam gehad en die hoorde het hartje met 6 weken bij de vk!

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Eef: Misschien was je vriendin wel langer zwanger? Een VK kan aan het begin van de zw. schap niet vaststellen hoever je bent dit kan alleen dmv een echo. Een kennis van me wist precies wanneer ze voor het laatst ongesteld was geweest en dacht dat ze 8 weken was maar tijdens de echo kreeg ze er 3,5 week cadeau bij, en bleek ze dus 11,5 weken zwanger te zijn :D Straks moet ik naar gyn voor mn 1e echo, ik zal eens vragen of het mogelijk is om bij 5 weken het hartje te horen.

Ik zou iig ook even je VK bellen, misschien ben je al verder dan je denkt, zou alleen maar mooi zijn toch ;)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik kan nu het hartje van de kleine wel horen, maar ja met 14 weken kan dat ook. Het zit ook redelijk onder in mijn buik, alhoewel, halverwege schaambot en navel denk ik.

Die slagader in je liezen gaan net zo snel als in je hals, dus dat merk je wel. Maar als je idd de sneltrein hoort dan zou je zeggen dat het de kleine is. Maar dan denk ik idd ook dat je er een paar weken bij cadeau gaat krijgen.

Groetjes Daphne

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tijdens het onderzoek bij de vk zal idd pas duidelijk worden hoe lang je echt zwanger bent, is het het hartje geweest dan zul je ongetwijfeld langer zwanger zijn dan je bent...

op de site van bellytalk staat dit:
    De BellyTalk Doppler is een professioneel medisch gecertificeerd en beproefd instrument dat voldoet aan alle huidige wettelijke richtlijnen en bepalingen. Verloskundige maken al jarenlang gebruik van deze techniek om via geluidsgolven de hartslag van de baby te registeren (zonder bijgeluiden). Zo rond de 12 weken of zelfs soms al rond de 8 weken. De BellyTalk doppler is niet te vergelijken met apparaten die u in de winkel kunt verkrijgen. Dit zijn apparaten met een geluidsmicrofone en die zullen pas veel later in de zwangerschap een duidelijke hartslag laten horen.

dus dat het het hartje van je beeb is als je idd echt 5,4 wkn zwanger bent betwijfel ik....

maar nogmaals even afwachten tot je gesprek bij de vk of vragen of je eerder langs mag komen of kijken of je bij de gyn terecht kan voor een inwendige echo....

succes en straks veel plezier bij het horen van het hartje :D

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is volgens mij alleen mogelijk met een interne echo, niet met een doppler.

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    echt een stupid discussie want zoek overal maar op google en je zwangerschapsboeken, overal staat hetzelfde, je kan met 5 weken het hartje niet horennog, punt. Ik denk echt dat ALS dat het hartje van je baby is dat je verder bent dan 5 weken. Fijne zwangerschap iig nog!

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Dat dit een 'stupid' discussie is zou ik niet willen beweren. Vind het vooral vervelend voor Dientje. Zij meldt heel blij dat ze het hartje heeft gehoord (wat ik me goed kan voorstellen) en krijgt vervolgens iedereen over zich heen dat dat niet kan (waarschijnlijk terecht hoor, maar dit even terzijde).

Ik hoop voor haar dat ze snel uitsluitsel krijgt van de vk!!! Succes, Dientje!

11. Niet meer actief

ik heb zelf een bebe sound en kan het nog niet horen... ik hoor inderdaad wel mijn eigen hartslag helemaal onderaan... maar hopelijk hoor ik hem binnenkort... ik heb volgende week echo en dan zie ik het wel!

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Volgens mij kan je met een interne echo zelfs nog niet een het hartje horen...wel ZIEN!

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai allemaal

Ik heb de Vk net gebeld die zegt dat ik het hartje nog niet kan horen.

Ik moet zo ff bellen voor een echo.

@maisy wat jij zegt over zinlose discusie is bullshit want dat boek klopt niet wat ik hem dus waarom zullen al die dingen op internet enz wel kloppen dat weet je ook niet zeker alleen een VK weet t :(

Sorry maar ik klaag dat mens van dat boek aan dat ze verkeerde info verstrekt me vader is journalist dus ik zal het hem wel ff vragen of hij dat wil doen in de krant ja sorry vind het echt niet leuk.

14. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Kheb voor 11 sept een echo ben echt benieuwd!

Dames bedankt voor jullie reacties!!!!

15. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Nou Dientje, ben benieuwd naar je echo :D wel vervelend voor je dat het allemaal zo onduidelijk is.
    Zelf heb ik de angelsound en daarmee kon ik pas met 15 weken wat mee horen.
    En geloof me, ik heb goed gezocht.
    Hou ons op de hoogte, ben benieuwd ;)

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dientje, geloof me er zijn nog veel meer boeken die onzin verkopen. Ik heb ook een boek gekregen en dat heb ik na 2x lezen maar weggelegd, want er staat gewoon heel veel onzin in (naar mijn idee) en het is vooral bangmakerij.

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ach meid maak je er niet zo druk om, misschien ben je verder dan je dacht, of hoorde je je eigen versnelde hartslag...

en wat betreft dat aanklagen van dat mens van dat boek dat ze verkeerde info verstrekt, niet zo kinderachtig, en je vader zal ongetwijfeld wel belangerijkere dingen te doen hebben...laat het zo en wil je echt ergens info over bel je ha of je vk, dan krijg je betrouwbare info direct van de bron...

succes met je zwangerschap :D

18. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @smoekie hoebedoelje niet zo kinderachtig???

Ik vind niet dat je verkeerde dingen kan plaatsen in een informatief boek!

19. Niet meer actief

Echt balen he.

Ik heb een inwendige echo gehad en bij 5w5d zagen wij het hartje al kloppen.

Van de week 7w5d zetten ze het geluid aan en toen hebben we het hartje ook gehoord. Maar ze zei dat we dat de week ervoor ook al hadden kunnen horen.

Dus meid, bewaar die doptone en geniet er later lekker van en geniet 11-9

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik doel daarmee op je reactie die vrouw aan te willen klagen en je vader (die journalist is zeg je) een stuk te willen laten schrijven in de krant (of what so ever)...

Deel Deze Pagina