veel last van maagzuur

Discussion in 'Gezondheid' started by Chris81, Jul 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    das echt niet grappig, pff.. sinds het weekend veel last van oprispingen en maagzuur bah.. wie heeft er een paar goede tips
    ik vermijd al koolzuurdranken, en drink eigenlijk alleen nog maar water en limonade, en gewoon melk en thee..

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had dit ook in mijn zwangerschap, vanaf week 24 ofzo.. Ik heb gaviscon gebruikt, t is niet echt lekker, maar helpt wel voor n paar uur.. :(

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Doe rustig aan met de melk. Dit bevat ook vrij veel vet. Er zijn vrouwen die veel baat hebben bij vanillevla (bij mij hielp het niets). Heel licht eten 's avonds helpt mij wel, net zoals mijn hoofdeind een stukje omhoog zetten. Verder gebruik ik Rennies. Er zijn ook andere middeltjes op de markt. Bij de één werkt het ene middel, bij de ander het andere. Even uitproberen dus.

- Kleine porties eten
    - vermijd vet en gekruid eten
    - geen koolzuurhoudende dranken

Sterkte; het is een echt nare kwaal!

4. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    dank jullie wel... zal wel de vanille vla even proberen, je weet het maar nooit.. kleinere porties eten deed ik al... we zullen even wat uit proberen

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thee en koffie ook mijden dan! En als je al koolzuurhoudende dranken drinkt: vooral geen cola, die is het slechtste voor je maag.
    Vooral kleine beetje eten, en niet te dicht op dat je gaat slapen: als je eten goed heeft kunnen zakken voordat je gaat slapen, is je maag weer leeg en heb je ook minder last van maagzuur.

6. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Bij mij zijn Rennie's echt het enigste wat helpt

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Rennie!

8. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik neem ook een rennie als ik er last van heb.

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Bij mij helpt cola juist wel tegen maagklachten, zelfs maagzuur... Niets zo afwisselend als de mens :) Ook helpt melk bij mij tegen maagzuur, half bekertje is voor mij dan voldoende. Succes, want het is erg vervelend!

10. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Gaviscon idd (had de kauwtabletten, en ga nu over naar het drankje), maar als je (zoals ik nu) op het werk zit en niets kunt nemen behalve af en toe een pepermuntje heb je daar niets aan natuurlijk :( wordt helaas hier met de dag erger lijkt het wel :(

11. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ook! Rennies, Gaviscon en Antagel helpen ook niet meer trouwens.
    En het wordt steeds erger!

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    maagzuur ? :rolleyes: verrot gevoel is dat zeg ! :confused: maar rennie innemen , eet me er ziek in.. ;)
    misschien ook een tip : als je vooral savonds last ervan hebt , als je net op bed wilt gaan, niet helemaal plat gaan liggen maar je hoofd een beetje op hoog.. ;)

13. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    bij mij hielp mentos die had ik naast het bed liggen
    en overdag neem ik sportlife die donkerblauwe

Share This Page