das echt niet grappig, pff.. sinds het weekend veel last van oprispingen en maagzuur bah.. wie heeft er een paar goede tips ik vermijd al koolzuurdranken, en drink eigenlijk alleen nog maar water en limonade, en gewoon melk en thee..
Ik had dit ook in mijn zwangerschap, vanaf week 24 ofzo.. Ik heb gaviscon gebruikt, t is niet echt lekker, maar helpt wel voor n paar uur..
Doe rustig aan met de melk. Dit bevat ook vrij veel vet. Er zijn vrouwen die veel baat hebben bij vanillevla (bij mij hielp het niets). Heel licht eten 's avonds helpt mij wel, net zoals mijn hoofdeind een stukje omhoog zetten. Verder gebruik ik Rennies. Er zijn ook andere middeltjes op de markt. Bij de één werkt het ene middel, bij de ander het andere. Even uitproberen dus. - Kleine porties eten - vermijd vet en gekruid eten - geen koolzuurhoudende dranken Sterkte; het is een echt nare kwaal!
dank jullie wel... zal wel de vanille vla even proberen, je weet het maar nooit.. kleinere porties eten deed ik al... we zullen even wat uit proberen
Thee en koffie ook mijden dan! En als je al koolzuurhoudende dranken drinkt: vooral geen cola, die is het slechtste voor je maag. Vooral kleine beetje eten, en niet te dicht op dat je gaat slapen: als je eten goed heeft kunnen zakken voordat je gaat slapen, is je maag weer leeg en heb je ook minder last van maagzuur.
Bij mij helpt cola juist wel tegen maagklachten, zelfs maagzuur... Niets zo afwisselend als de mens Ook helpt melk bij mij tegen maagzuur, half bekertje is voor mij dan voldoende. Succes, want het is erg vervelend!
Gaviscon idd (had de kauwtabletten, en ga nu over naar het drankje), maar als je (zoals ik nu) op het werk zit en niets kunt nemen behalve af en toe een pepermuntje heb je daar niets aan natuurlijk wordt helaas hier met de dag erger lijkt het wel
maagzuur ? verrot gevoel is dat zeg ! maar rennie innemen , eet me er ziek in.. misschien ook een tip : als je vooral savonds last ervan hebt , als je net op bed wilt gaan, niet helemaal plat gaan liggen maar je hoofd een beetje op hoog..