dag dames, ik moet even wat kwijt hoor. Ik heb vannacht gewerkt (slaapdienst op logeerhuis voor verst bep kids) en ik werd gebeld door een hijger. Nou als de foon gaan om half 6 zit je recht op in bed hoor... (heel groot huis, overal foons die afgingen) en ja hoor het was de hijger. Vieze praatjes en hij wist ook goed waar hij heen belde. Nou dat doe je toch niet! Uiteindelijk de foon maar van de haak afgelegd (hij belde steeds terug), maar dat is ook geen oplossing, want ik moet gewoon bereikbaar zijn. Nou, ik heb dus niet veel mee geslapen (moet om 700 alweer aan het werk) Heb de KPN al gebeld en die kunnen niet veel doen, maar sturen me wel info. Iemand anders nog tips? zou het zin hebben de politie te bellen? Hij heeft trouwens al vaker gebeld (iig nu 5x). En hij belt anoniem..
ja je kunt er eigenlijk niet veel aandoen denk ik. bij ons thuis hebben ze er ook last van gehad en mijn zusje van toen 8 jaar nam op. ze zij heel enthousiast he mam weer z'n fan van mijn die niks durft te zeggen haha. vonden het een leuke opmerking maar die man waarschijnlijk niet want hij belde niet meer terug. als mijn vader z'n viezerik aan de lijn heeft hijgt hij een keer terug en zegt dan "zo ben je nu klaar met trekken kan ik slapen"meestal schrikken ze wel van z'n onverwachte reactie dus probeer het zou ik zegge
zou je telefoon op de speaker zetten het opnemen, en dan de volgende keer dat tie belt zeggen dat tie op youtube staat
Dat is gewoon een heel vervelend probleem! Wat een freak om dan naar zo'n adres te bellen...! Veel kan je er idd niet aan doen, helaas! Hopelijk blijft hij niet aan de gang zeg!
in ieder geval niet op ingaan, daar kicken ze vaak op..hopen dat t m gaat vervelen? en de kpn kan volgens mij wel het nummer zien wat je gebeld heeft...
toen ik nog bij een telcom provider werkte gaven wij de mensen het advies de tijdstippen van de telefoon gesprekken te noteren en daarmee naar de KPN te stappen. die kunnen de netwerkpalen dan uitlezen en aan de hand van de tijdstippen het nr traceren. Als het goed is krijgt "de hijger" dan eerst een waarschuwingbrief en blijft het doorgaan een geldboete. Als het dan nog steeds doorgaat kun je naar de politie en die kunnen dan contact opnemen met KPN voor de contactgegevens van "de hijger" ik weet niet of het nog steeds zo gaat maar zo ging het 3 jr terug liefs
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt heb toen gewoon de hoorn ernaast gelegd met hem nog aan de telefoon.... daarna na een tijdje de telefoon weer gepakt en hem verteld dat het mij niets uitmaakt omdat het mij toch niets kost!!!! (ook noooit meer terug gebeld!!!)
Ik heb het ook een keer gehad en gezegd dat hij maar lekker vaak moest bellen zodat de KPN hem makkelijker kon traceren. Nooit meer wat gehoord
Dit is geen optie, vind die alleen maar geil dat ze dit gaat doen dan. Je kan beter zeggen dat het op tape staat en dat je naar de politie mee gaat.
Alsof ze dat geloven.. Ik denk dat je niets moet zeggen en gewoon de hoorn opnemen en laten hijgen en na een kwartier ophangen ofzo.. Zorg dat je mobiel bereikbaar bent. Vooral niet zeggen dat je hem een eikel vind of wat dan ook..dat vinden ze leuk..
Dit klopt, alleen, je moet tegewoordig er direct mee naar de poitie gaan, dat is veranderd. Zo kunnen ze sneller helpen. God dit is wel heel vervelend zeg. Wat een idioot zeg... Hebben jullie geen vermoeden wie het is?
heej meiden, bedankt voor de reacties! Nee we hebben geen idee wie het is. We reageren idd niet als : eikel etc.. We zeggen eigenlijk niks. het vervelende is dat hij dus weet naar wie hij belt en je ligt daar toch alleen met de kids (ooit wel een groep van 9) Dus je hebt nogal een verantwoordelijkheid. En daarnaast je bent toch flink wakker en je hebt je slaap toch hard nodig bij ons op het werk. een fluitje heeft bij ons niet het gewenste effect, haha, dan zijn alle kids ook wakker. Goed, we noteren nu de tijdstippen en dan gaan we verder kijken wat KPN voor ons kan doen. kijk, thuis zou ik er niet zi'n probleem van maken, maar op mn werk is dit toch anders.... Ben echt niet flauw in die dingen en ik weer wel dat het een slappe rukker is die geen ballen heeft. (dus een lafbek), maar toch.. Zou het zin hebben de politie te bellen? want als we op KPN moeten wachten...
Mijn moeder werkte bij een telefonische hulpdienst. En daar kregen ze ook geregeld hijgers aan de telefoon. Mijn moeder had altijd een metalen prullebak naast zich staan. Waar ze hem dan altijd even flink kennis mee liet maken. Reken maar dat dat herrie maakt als je de hoorn er tegen aan knalt. Werkte altijd erg goed zei mijn moeder. Succes
Ik had vroeger regelmatig hijgers op me mobiel, En een keer op een verjaardag heb ik gewoon me foon langs de hele fam laten gaan en iederee terug laten hijgen. Als laatste me vader en toen die m kreeg vroeg hij of de hijger er al klaar mee was en zei nog ff dat hij een vork had in geslikt . Daarna ben ik nooit meer lastig gevallen. Of ik leg gewoon me foon neer met hijger nog aan de lijn en dan stoppen ze ook vanzelf.
@Taliaa, Voordat KPN echt wat kan doen moet je aangifte of melding hebben gedaan van de hijger bij de politie, anders kan het echt weken duren voor je geholpen zal worden, als je al word geholpen. Ik werk op dit moment voor een provider en krijg vaak vrouwen aan de telefoon die worden lastig gevallen, en het is echt heel lullig, maar elke keer weer moet ik de vrouwen teleurstelln dat ze eerst naar de politie toe moeten om het te melden, de politie moet dan een melding doorgeven, en aan de hand daarvan word dan uitgezocht wie waar vandaan beld. Ik heb ook even voor je nagevraagd op mijn hoe andere providers het doen, en die hanteren de zelfde regels ons. Ik vind dit ook de meest erge telefoontje die ik kan krijgen, omdat je gewoon letterijk niets kan betekenen voor de vrouwen. Ik hoop in ieder geval dat het snel voor jullie ophoud, Veel liefs Marieke.
ik heb vroeger ooit hijgers gehad, zodra ik binnen stapte begon het, dit was niet zo leuk opdat je denkt dat er iemand jou aan het afleggen is,.. maar kwaad worden helpt niet, daar kicken ze op,.... ooit ging ik gewoon zitten hijgen,..... daar schrok er 1 van en die belde niet weer,.... laters als die bleef bellen, nam ik de hoorn op en legde hem gewoon ernaast, deed gewoon een muziekje op en liet hem hangen... na dit een poosje vol te hebben gehouden , zei ik na een half uurtje: wordt een dure hobby zo voor je, en ik hing op ,..na nog een paar pogingen was het over,... en bij een 3de, heb ik na een paar x gewoon gezegd, blijf ff aan de lijn, ik heb nu iets om je te traceren,.........haha en had ik een soort van aparaatje met een piepje bij de foon gehouden, alsof het echt zo was, en ook nimmer nog wat gehoord,............. bij info bij de kpn toen de tijd, zei men, noteer de tijden, wij kunnen de persoon achterhalen, we geven geen nummer en naam, maar de hijger krijgt dan een briefje van ons met een waarschuwing ,......... misschien is dit nog zo, maar ik denk dat het tegenwoordig toch nog wel makkelijker te achterhalen is,..... succes, ennuh nog 1 tip, niet teveel over praten in je "vriendenkring" in het geval het 1 van je bekende is,........ als je er niks over meldt, kun je vaak iets te weten komen
vervelend hoor en zo vroeg in de ochtend! gewoon terug hijgen of tegen m praten.het is toch gewoon dat ie beld... bij mij werkte dat een paar jaar geleden
zo'n toeter kopen die ze in het stadion gebruiken als ze gescoord hebben, en zodra je weet dat hij aan de lijn hangt dat ding vol aan zijn oren openen... je kunt er eigenlijk weinig aan doen jammer genoeg, ook de politie zal hier niet veel tijd in steken in het ergste geval een ander geheim nummer nemen meid... succes
smoekie ze wordt gebeld op de telefoon van het tehuis waar ze slaapwacht loopt ook ik heb dit tijdens mijn slaapwachten meegemaakt bij mij was het echter de directeur zelf ook sloop hij om het huis heen zeer ziekelijk ventje en is ook uit zijn functie gezet maar ik heb idd aangifte gedaan en hun hebben het verder afgehandeld ga zeker niet in gesprek met hem maar laat hem maar lekker bungelen hopelijk stopt het snel