Hoi dames, Tijdens de zwangerschap heb ik last gehad van hartkloppingen. Dit had ik vooral wanneer ik rustig ging liggen of op een stoel zat. Na de bevalling was dit meteen over. Nu 8 maanden na de bevalling merk ik dat ik weer hartkloppingen heb zodra ik in bed lig. Ik heb verder geen zwangerschapsverschijnselen dus denk niet dat ik zwanger ben. Is er iemand die dit herkent. Via via hoorde ik dat dit kan komen van de schildklier. Maar vind het gek dat dit na 8 maanden nog een keer opspeelt. Iemand ervaring mee?
Hoi Maagd, Ik heb een te snel werkende schildklier gekregen ongeveer 6/7 maanden na de bevalling. Het begon bij mij ook met hartkloppingen als ik in bed lag. Ik dacht eerst dat het een sort stress of hyperventilatie was, waar ik op zich ook wel bekend mee ben. Toch zat het mij niet lekker, vooral omdat ik mij eigenlijk heel goed voelde en niet met stress zat. En het was iedere avond raak. Op een gegeven moment merkte ik ook dat ik wat ging afvallen, dat ik het zo snel heet heb, dat ik me overdag soms echt opgejaagd kon voelen. Alsof ik een sprintje had getrokken. Of het gevoel dat ik iets belangrijks vergeet, zo'n zenuwachtig gevoel. Ermee naar de huisarts gegaan en die dacht eigenlijk aan stress, maar prikte voor de zekerheid op de waarde van mijn schildklier. Dag later gebeld, en inderdaad de schilklier werkt veel te snel. Nu wordt uitgezocht waardoor dit komt alvorens er een behandelplan komt. Ik zit er wel erg mee. Iedereen zegt: oh lekker, moeiteloos afvallen! Maar ik vind het helemaal niet zo 'lekker' die hartkloppingen. En daarbij hebben manlief en ik een sterke kinderwens, en dit zal ongetwijfelt roet in het eten gooien. Ik zou ermee naar de huisarts gaan en vragen of hij/zij je bloed wil laten onderzoeken. Je kunt maar beter zekerheid hebben. Sterkte ermee!
Tja, inderdaad even mee naar de huisarts. Even bloed laten prikken en als je het echt elke avond hebt kunnen ze ook een 24 uurs registratie van het hartritme maken.
Inderdaad bij de huisarts geweest en zij denkt dat het niets met schildklier te maken heeft. Bloeddruk was goed maar m'n hartritme was niet helemaal ok. Deze week bloedprikken om een en ander uit te sluiten en daarop volgende een hartfilmpje. Tijdens zwangerschap heb ik dit ook gehad en zij denkt dat ik nu hetzelfde heb. Schijnt onschuldig te zijn. Valt te behandelen met bètablokkers maar daar heb je dan ook weer bijwerkingen van. Bloeduitslag eerst maar eens afwachten.
Goed dat je naar de huisarts bent gegaan en ze het even gaan uitzoeken. Als je inderdaad wat overslagen van het hart hebt is dat onschuldig. Komt bij iedereen wel voor, bij de een meer dan bij de ander. Daarbij voelt de een het duidelijker dan de ander. Je moet jezelf de vraag stellen of je hier dan medicijnen voor wil gebruiken.