Tips om mos te verwijderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Wij hebben van die lelijke grindtegels ( ff geen geld voor andere ) die zitten onder het mos.

Hoe kan ik dit het makkelijkste wegkrijgen?

Groetjes Roos

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Toen wij hierheen verhuisden was dat bij ons ook het geval. Wij hebben eerst alles helemaal schoongespoten met een hogedrukreiniger en daarna hebben we de tegels ingespoten met azijn. Werkt erg goed!

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    strooien met zout, of insprayen met schoonmaakazijn, of schoonspuiten met de hogedrukspuit

succes

4. Rono

Rono Niet meer actief

hogedruk reiniger werkt niet, die spuit alleen maar het zand tussen de voegen vandaan.

Ik heb alleen natuurazijn in huis, dat werkt zeker niet?

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    groene aanslag reiniger ( van de action )

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Een terrasreiniger huren/kopen? Wij hebben die tegels ook maar het valt mee. Voor wel maar dat doe ik met een harde borstel en groen aanslagreiniger. Kun je niet voor hele terras doen denk ik dat is veel werk.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nee niet die! Liever HG. Hier gaan insecten dood van, had het hier zelfs met een worm. Vogels voren dat weer aan de jongen en voila, alles gaat dood.. Zoo sneu..

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

die van de action van 1 euri nog wat die werkt even goed als de dure van HG ( hebben ze allebei gehad) alleen die van van action is idd schadelijk voor planten en dieren als het spul daarmee in aanraking komt

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Klopt, de werking maakt niet uit. Sterker nog, die van de Action is waarschijnlijk beter ;)

Maar net waar je voor kiest he..

10. Rono

Rono Niet meer actief

ik heb net schoonmaakazijn gekocht en erop gegooit.. ff half uurtje in laten trekken. Ben benieuwd

11. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mos zou ik denken aan een flinke staalborstel. Groene aanslag met de hogedrukspuit (eventueel met terrasreiniger-ding van de karcher) en/of groene-aanslag-verwijderaar.

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Met de hogedrukspuiter! We een lang rotklusje trouwens als je veel tegels hebt :)

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Anders een sopje maken met waspoeder (biotex) dat is biologisch afbreekbaar. Emmertje over je straatje gooien en even schrobben, dan is het ook zo weg.

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn man maakt de 2 terassen (allebei ongeveer 30m2) 1x per jaar schoon met de hogedrukspuit.
    hij is er wel een dagje mee bezig en ziet er niet uit, maar het resultaat is weer mooi (voor zover grindtegels mooi zijn).
    verder spuiten we nadat het schoongemaakt is gif tegen onkruid en dan is het ook goed bij te houden.

liefs doris

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dan heb je misschien een minder sterke hogedrukreiniger... wij hebben hier het weekend de tuin gedaan en het mos spoot er zo vanaf!

16. Rono

Rono Niet meer actief

Nou het is schoon hoor :)

Ik heb eerst alles met een staalborstel gedaan ( ik ben kapot haha ) en daarna met de hogedruk reiniger :)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Fijn dat het weer schoon is!

Zelf gebruiken we Biomos, dat is ook van dat groene aanslagverwijderspul. Leng je aan met water en spoei je over je tegels, de volgende dag is alles schoon, zonder te boenen, ideaal! En niet schadelijk voor planten.

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Jo79, waar koop je dat? Bij een tuinwinkel/welkoop ?

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier bij een of andere boerenwinkel, geen keten ofzo, ik weet niet waar je het verder kunt kopen of dat tuincentra dat ook hebben.

Deel Deze Pagina