Hartkloppingen begin zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laurie1985, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie1985

16 dec 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,
    Ik ben nu 9 weken zwanger maar heb sinds 3 weken last van allerlei klachten, de misselijkheid had ik wel verwacht maar ik heb ook heel de dag door hartkloppingen en een soort onrustig gevoel. Het maakt niet uit of ik nu wel beweeg of juist stil lig. Het is zo vervelend. Ik kan er niks aan doen maar ik kan echt totaal nog niet genieten terwijl dit kindje zo gewenst is :( Ik heb het al aangekaart bij de verloskundige en die vond het niet helemaal passen bij het aantal weken zwanger dus nu is via de huisarts bloed geprikt op schildklier en een hartfilmpje gemaakt voor de zekerheid maar alles is gewoon goed. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? En zoja, stopte dit ook weer? En misschien tips??

Alvast bedankt!

Groetjes Laurie

2. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Hoi meid, maak je je misschien een beetje druk over wat er eventueel mis kan gaan? Ik had toen ik de eerste keer zwanger was niets, maar toen die zwangerschap was uitgelopen op een miskraam kreeg ik toen ik zwanger was van mijn oudste zoon in het begin heel veel hartkloppingen en was ontzettend onrustig omdat ik bang was voor wat er mis kon gaan. Bij mijn dochter heb ik het verder weinig gehad. Nu ben ik zwanger van de derde en aangezien het niet was gepland en ik in het begin niet meteen stond te springen van blijdschap kreeg ik last van een schuldgevoel, en werd dus onrustig want dacht dat het misschien juist door mijn schuldgevoel fout zou gaan, en dus kreeg ik weer last van hartkloppingen....sterkte ermee en probeer zo rustig mogelijk te blijven!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik had er heeeeeeel veel last van. Ik heb 13% van de hartslagen pvc's gehad. Google er maar eens op. Voelde heel vervelend en sliep ook slecht. Ik weet niet meer wanneer, maar ineens was het over. Nu ook geen last meer.
    Ik was er al wel mee bekend. Na stressvolle tijden krijg ik er last van. Alleen.tijdens mijn zwangerschap werd het dus echt heel erg.
    De cardioloog zei dat het best vaak voorkomt bij zwangeren, hoewel er weinig bekend is over hoe dat komt.

4. Laurie1985

16 dec 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Leetje,
    Hmm je raakt daar wel een gevoelige snaar.. Ik denk dat ik heel hard probeer te doen alsof ik niet gespannen ben. Ik heb hiervoor inderdaad ook een miskraam gehad en toen was ik juist zooo blij dat ik zwanger was en nu lijk ik wel gewoon niet blij, durf het bijna niet hardop te zeggen.. Ik voel me ook schuldig en verward dat ik niet blij ben. Voel me ook misselijk en dat werkt ook niet echt mee. Ik hoop dat ik straks wat meer rust krijg als die eerste 12 weken voorbij zijn.

Dank je wel voor je reactie, had ik even nodig :)

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had het ook. gaat je hartslag ook richting de 200 bij wat inspanning (douchen of koken ofzo)?
    mijn gyn vond het niet spannend ik werd er alleen letterlijk zo moe van

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Mogelijk een te laag hb?

7. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Zijn het echt hartkloppingen of slaat je hart regelmatig een slag extra? (Voelt als een slag overslaan)
    Ik heb dit al heel lang, met periodes. Soms is het heel erg, dagelijks en meerdere keren en soms gaat het weken lang goed. Ben er al zo vaak voor bij de huisarts geweest en alle tests en onderzoeken zijn gewoon goed. Bij sommige mensen word het veroorzaakt door de combinatie van koffie drinken en roken, anderen hebben het gewoon maar het komt best veel voor en heeft niet echt een reden.
    Als ik er echt last van had mocht ik er medicatie voor, maar dat wilde ik niet want het is alleen een beetje irritant soms maar daar ga ik geen medicijnen voor slikken.. Vond het in het begin alleen een heel eng idee, maar nu weet ik dat het geen kwaad kan..
    Ik heb het nu tijdens de zwangerschap ook nog een meer zo erg als eerder.

Als je echt ongerust bent kun je denk ik het beste contact met je huisarts opnemen en vragen naar een onderzoek met een Holterfoon. Je krijgt dan 24 uur lang een kastje wat je aan je broek hangt, en plakkertjes op je borst. Het kastje registreert 24 uur lang je hartslag en hartritme. Na die tijd lezen ze het kastje uit en kunnen ze zien of er echt iets mis is met je hartritme..

8. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Je zult zien Lauria, dat het steeds beter gaat...probeer je angst een beetje te laten gaan (ik weet t: dat is makkelijker gezegd dan gedaan), probeer te vertrouwen op je lichaam en je zult zien dat het beter gaat...als je eenmaal je angst 'toegeeft' gaat het vaak al een stuk beter!

9. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hi laurie, gier precies t zelfde gehad vanaf 8 weken tot en met 13 weken. Inclusief benauwdheid. Ook bij mij zei de vk dat ze het raar vond zo vroeg in de zwangerschap. Uiteindelijk allerlei onderzoeken gehad. Zelfs op de eerste harthulp gelegen in t ziekenhuis. Nergens kwam iets uit behalve dat ik een onregelmatige hartslag had. In het ziekenhuis meldde ze me toen dat ik, zolang het ging, moest afwachten en als het met 16 weken niey over was me weer moest melden ( zit je niet op te wachten als je net 9 weken zwanger bent om zo lang te wachten) maar uiteindelijk werd ik 4 weken later op een ochtend wakker zonder de benauwdheid en een week later waren de hartkloppingen zo goed als weg. Nu heb ik ze soms nog. Wat mij geruststelde was dat de baby genoeg zuurstof kreeg, dit heb ik meerdere malen laten controleren door het zuurstof gehalte in m'n bloed te laten meten. Ik hoop dat er bij jou net als bij mij niets aan de hand is en dat het gewoon aan de hormonen ligt. Sterkte!

Deel Deze Pagina