Dit is mijn derde zwangerschap en vanaf week 9 heb ik last van bloedverlies. Steeeds kleine beetjes, af en toe wat meer en afgelopen week ben ik opgenomen geweest vanwege twee wat grotere bloedingen. Eerst dachten ze aan de placenta omdat die laag lag, maar inmiddels is dat niet meer zo en denken ze aan de baarmoedermond. De laatste tijd heb ik vaker harde buiken en krampen, maar gelukkig is de baarmoederhals nog mooi lang. Wie heeft dit ook gehad en heeft dit geleid tot vroeggeboortes/wat eerder bevallen? Tot op heden maak ik me daar niet veel zorgen over omdat de baarmoederhals dus nog goed is, maar het is wel wat rommelig in mijn buik. In het ziekenhuis kreeg ik elke dag een ctg en is er een groeiecho gemaakt, maar de baby doet het prima!
Ik lees even mee, hier vanaf week 8 bloedingen. Placenta ligt hier ook niet meer laag en word hier ook gedacht aan baarmoedermond. Ben pas 16 weken, wel benieuwd naar ervaringen...
Vervelend Lasas, jij zit dus in hetzelfde schuitje.. Mag jij ook elke keer komen voor een echo? En hoe vaak heb jij bloedverlies? Hebben ze verder iets gezegd over consequenties van het bloedverlies? Heb jij ook doorlopend kleine beetjes afgewisseld met grotere bloedingen?
Ja mag komen voor echo's, bel alleen nog voor de grotere bloedingen. Hier tot vorige week elke dag bloedverlies, soms iets meer, soms aan inlegkruisje genoeg. Ip zeggen ze hier dat ze geen oorzaak hebben en dat er waarschijnlijk niet veel consequenties zijn. Maar ja dat is geen zekerheid zeggen ze er dan meteen bij.
Ik bel idd ook alleen voor de grotere bloedingen. Nou sterkte ermee, weet wat het is.. Hopelijk volgen er nog wat ervaringen hier
Bij de zwangerschap van onze dochter heb ik bloed verloren vanaf week 4 tot aan het moment dat ze geboren was. Ene keer enkel met afvegen op het toiletpapier, andere keer zat het ook in mijn slipje. Nu in verwachting van een tweeling, en wederom vanaf de 4e week al regelmatig bloedverlies. Mijn gyn zei toen : de vrouwen die tijdens de zwangerschap bloed verliezen, krijgen de mooiste kindjes
Haha Sjanniee, nou bij mijn dochter had ik ook bloedverlies en mooi vind ik haar zeker! Is je dochter ook eerder geboren door het bloedverlies of dat niet? Vervelend dat je het nu weer hebt
Nee hoor, mijn dochter is absoluut niet te vroeg geboren. Ze werd namelijk pas geboren met 41.3 weken haha. Is inderdaad vervelend dat ik het nu weer heb, maar ik weet dat het niets te betekenen heeft. Tot nu toe zijn alle controles goed, en beide kindjes doen het perfect. Blijkbaar hoort het gewoon bij mij.
Na 2 miskramen heb ik nu een gezond meisje naast me zitten. (Die op dit moment lekker van haar crackertje aan het genieten is) Ook in die zwangerschap had ik regelmatig bloed, waarvan enkele keren ook vrij helder. Bij mij was schijnbaar de oorzaak dat ik een dunne baarmoederwand heb.
Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook bloedverlies vanaf week 10. En nu weer, maar het is niet veel alleen bij afvegen. Sterkte!
Tot aan week 11 heb ik bloedverlies gehad, soms wat vegen maar ook plassen bloed incl. stolsels. Pas na die grote bloeding was er een hematoom zichtbaar (bloeduitstorting naast de baarmoeder) Doodeng want ze wisten niet hoe het zou aflopen, omdat de stolsels afgevoerd zouden worden door het lichaam en zo ook de vrucht mee zou kunnen nemen. Gelukkig is dat niet gebeurd en ben ik nu 24 weken zwanger. Sterkte en succes.
Na twee weken ziekenhuisopname ben ik vorige week bevallen. Met 28 weken dus. Of het bloedverlies de oorzaak daarvan is (of juist een gevolg van een ander probleem) wordt uitgezocht. Wat wel is gezegd is dat tijdens de bevalling (die 10 minuten duurde) de placenta is losgelaten. Wil niemand bang maken maar hoop dat jullie rustig aan doen!
Was trouwens 10 april weer opgenomen. Baarmoederhals 4,3 cm. Op 11 april bbh 2,4 cm. Aan de weeenremmers en longrijpingsprikjes gehad. Maandag de 14e hele dag bloedverlies, volgende dag is ze geboren. Eigenlijk er uit gestort het was meer een lancering
Meis, gefeliciteerd!! Maar wat een heftig verhaal!! Ik schrik er van! Ik hoop dat de kleine het goed doet??