Ervaring lage bloedsuiker?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mbeekje, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik meet wel eens mijn bloedsuiker met iemand zijn bloedsuiker meter. Nu had ik laatst een waarde van 2.7 dus erg laag. Wie heeft hier ervaring mee of weet dat dit schadelijk is?

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    De één zegt dat lage bloedglucoses niet erg zijn voor de baby en de ander zegt weer dat het niet goed is. Ik denk altijd maar "beter een te lage, dan een te hoge". Voel je er zelf niets van ? Wat heb je gedaan toen je zag dat hij op 2.7 stond ?

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ligt eraan welk tijdstip je geprikt hebt, in de ochtend voor je ontbijt is de bloeds altijd het laagst.
    Als je echt wil weten wat je bloeds doet had je na de 2.7 mml even wat moeten eten en vervolgens weer moeten prikken.
    Eigenlijk is het gewoon (als je geen suiker hebt) een teken dat je even wat moet eten als de bloeds laag is.
    2.7 mml hoeft niet te laag te zijn

4. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Het was rond 5 uur dat ik je geprikt. Heb goed gegeten in de middag. Eet door de misselijkheid alleen alles wat ik lekker vind. Heb een Glas banja gedronken en toen ging het wel weer omhoog. Ik voelde me niet erg lekker, maar dit heb ik al een aantal weken

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Als je 5 uur s'middags bedoeld is het inderdaad een te lage bloedsuiker en zou ik dit zeker aankaarten bij je verloskundige.
    Van een te lage bloeddruk kun je je inderdaad niet lekker voelen, wel een goed teken dat het na het ranja drinken omhoog ging.

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Eigenlijk moet je iemand anders zijn apparaatje niet gebruiken. Je weet niet hoe iemand ermee omgaat, het is super onhygienisch en je kan het fout hebben gedaan door bv te weinig bloed of bloed met te veel vezels erin hebben gemeten. Bovendien zijn die apparaatjes niet zo nauwkeurig.
    Het kan zijn dat je hypoglycemie hebt, maar met bloedwaardes rond de 2.7 moeten ook klachten gepaard gaan. Als je het niet vertrouwt, naar de huisarts gaan.

7. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hoezo is het onhygienisch ? Je gebruikt neem ik aan een nieuw naaldje en je bloed komt alleen maar op het stripje en helemaal nergens anders.
    Te weinig bloed is niet mogelijk voor een foute melding, want dan geeft het apparaat een fout melding en dan doet hij het niet. Je moet wel altijd je handen wassen of de eerste druppel afvegen aan een papiertje.

Ik weet niet hoe het is als je geen diabetes hebt, maar als hij vaker laag staat dan hoef je dat niet meteen te voelen. Ik heb wel eens dat hij op 2.0 staat en dan heb ik er niet zo heel veel last van.

8. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Met bepaalde apparaatjes KAN het onhygienisch zijn, sorry, ik was niet helemaal duidelijk.
    Te weinig bloed is zeker wel mogelijk, hij hoeft nl niet altijd een foutmelding te geven.

Maar volgens mij maakt je lichaam tijdens de zwangerschap meer insuline aan, waardoor je een te lage bloedsuiker kan krijgen. Daar staat mij iig iets van bij...

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb het ook gehad.. Na het eten was hij ook nog "maar" 4.5 dus ook niet veel.. verloskundige kon er weinig aan doen.. had zelf altijd dextro in me tas voor het geval dat.. overigens heb ik van mezelf altijd al een lage suiker spiegel, moet ook echt meerdere keren per dag eten..

Deel Deze Pagina