Wat vind je het leukst en vervelendst aan zwanger zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ElleNY, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    We kampen allemaal met kwaaltjes en zijn allemaal blij om een kindje te krijgen maar wat vind je nou het allervervelendst en allerleukste?

Het allerleukste aan zwanger zijn vind ik de veranderingen bij mijn man. Hij is zo zorgzaam en zacht en is nu al een beetje zenuwachtig aan het worden en wil dolgraag zijn kindje zien. :)
    Het vervelendst vind ik de pijn in mijn rug waardoor ik op dit moment weinig kan doen en dat om een of andere duistere reden mijn vullingen van mijn tanden het allemaal begeven :(

Ben benieuwd naar andere verhalen :(:

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik vind het leukst:
    in de spiegel kijken als je buikje groeit
    je iedere morgen toch weer speciaal voelen (ik ben zwanger!)
    spulletjes verzamelen
    een kijkje in je buik nemen (echo)
    NIET leuk :
    misselijkheid
    pijn ,
    veel geld aan positiekleding moeten uitgeven
    gewicht (kom te veel aan)
    en bevallen hahaha
    gelukkig duurd het maar 9 maanden , maar na die tijd ga je alles weer missen L:pL
    grtz Ramona

3. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Het aller leukste van de hele zwangerschap vind ik als ik de kleine voel bewegen.
    Verder vind ik, om heel eerlijk te zijn er niet zo veel aan. Aan de andere kant moet ik natuurlijk blij zijn dat ik dit mag mee maken.

Groetjes bojenna

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Poeh! Mijn zwangerschap is tot nu toe eigenlijk alleen nog maar een grote roze wolk geweest en er zijn veel dingen waar ik van geniet.

Het allerleukste is op het moment toch wel de bewegingen van ons kindje, het is een echte druktemaker dus ik kan bijna de hele dag wel kijken naar en voelen aan mijn buik :D

Inderdaad is het ook leuk om te zien hoe mijn man met alles om gaat. Hij wil iedere avond nog altijd mijn buik voelen voor ik ga slapen en dat vind ik zoooo schattig, eerst mijn buikje insmeren en dan wachten op reactie van de kleine... Het hele nieuwe is er natuurlijk wel vanaf dus het voelen duurt geen uren meer, hij is nu op het punt dat hij alleen maar zegt tegen mijn buik dat hij/zij er gewoon moet uitkomen daar leeft hij nu naartoe terwijl ik nog zo geniet van ons beebje in mijn buik :D

Ik heb niet veel last gehad van kwaaltjes, in ieder geval niet noemenswaardig maar het allervervelendste vind ik op dit moment dat je lichaam je soms gewoon afremt. Dan wil ik zoveel doen in huis en voorheen ging dat met gemak en had ik in een paar uur de hele boel gedaan en nu doe ik er veel langer over en kan ik niet meer aan een stuk doorgaan... Dus ik vind dat het lastigste, toegeven dat sommige dingen niet of niet zo snel meer gaan...

Leuk topic, ik ben benieuwd naar andere verhalen! Iedereen een fijne zwangerschap gewenst!

5. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Ik heb precies hetzelfde!

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    En hier dus nog een. Hoop dat er nog meer verhalen komen... leuk om te lezen!

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Het leukste en vervelendste zijn bij mij het zelfde.
    Het bewegen van je baby voelen. Leuk als t uitkomt, vervelend als je naar de winkel aan t lopen bent en de kleine ineens aan t oefenen is om prof voetballer te worden :p
    Die dikke buik. Ben er helemaal weg van...maar god wat zit hij in de weg als je afwast (kan er niet meer goed bij) of als je in bed ligt en je om wil draaien.

Heb me toen ik nog niet mocht, heel erg lopen verheugen op t spulletjes kopen. Nu vind ik er geen donder meer aan... Ik kan niks kopen zo van jaaa dat koop ik lekker ondanks dat t erg onzinnig is. Erg vreemd maar kan me er niet toe zetten... En t geeft me ook niet de kick die ik vroeger wel had van...lekker als voorbereiding op de kleine die gaat komen...Erg vreemd eigenlijk :p
    Vorige keren was ik nml echt een shop-a-holic. Nu kan ik t betalen...ben ik t niet.... ironisch! :)

8. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Het leukste vind ik dat ik zwanger ben, en ik voel ook echt dat mn buik aan het groeien is, dus daardoor voel ik me ook echt zwanger.

Het minst leuke vind ik mijn bekkeninstabiliteit en een beknelde zenuw inmijn been, waardoor ik geen lange afstanden kan lopen. Ik ben nu bij de fysio heb oefeningen voor m'n bekken, maar die zenuw weet ze nog niet zo goed wat ze daar mee aanmoet :S Tevens heb ik last van erg droge tepels, en dat is pijnlijk, smeer ze wel 2 keer per dag in, maar ze zijn nog steeds droog.

Maar opzich heb ik zoiets van het hoort er allemaal bij, en zolang ik nog kan functioneren vind ik alles wel goed ;)

9. McNugget

McNugget Niet meer actief

Het leukste vind ik tot nu toe, dat ik wakker word smorgens en denk, ohja ik ben zwanger..! haha .. verder word dat verstoord door misselijkheid overgeven .. DOOD moe zijn!

Maar als ik dan denk aan over 25 weken ben ik zo blij :) ! Ik kan niet wachten tot dat ik lekker met me wandelwagen kan lopen enzz..

Verder vind ik het jammer dat ik nog geen buik heb. Niemand in mijn omgeving die kan zien dat ik zwanger ben :( maar goed het zal nog wel komen :)

XXX

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Eigenlijk vind ik alles wel leuk aan het zwanger zijn!
    Heb niet echt dingen wat ik niet leuk vind, kwaaltjes horen erbij en als ik me dan bedenk wat voor wonder in me buik zit kan ik niet zeggen dat ik het niet leuk vind.

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    me buik om te zien hoe die groeit en hoe die beweegt, maar niet eeuwig! (vooral als je ontspan is leuk)

En niet leuk me bekken en heup!

12. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Vooral de bewegingen en de omgang van mijn man met ons ongeboren kindje (hij kroelt graag met de buik en is heel zorgzaam)

Het mindere vind ik dat ik veel vocht vasthou waardoor ik veel pijn in mijn handen en voeten/benen heb.

Overigens vind ik op het vocht alles leuk in de zwangerschap. De kleine kwaaltjes als vermoeidheid en rugpijn neem ik maar voor lief.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Leuk:
    - kijken hoe de buik groeit
    - de baby voelen bewegen. Al dat gefriemel, heerlijk!
    - de positieve reacties van mense
    - babyspullen shoppen
    etc

Niet leuk:
    - hooikoorts en het feit dat ik mijn normale medicijnen niet mag innemen.
    - slechte nachten door eeuwig verstopte neus.

14. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier nog 1 8) .

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Leuk:
    - De gedachte dat ik over paar weekjes mijn kleine in mijn handen heb :D
    - De kleine voelen bewegen
    - Vooral kleertjes (en andere babyspulletjes) kopen
    - Mijn iedere dag groeiende buikje

Niet leuk:
    - De kleine is vroeg ingedaald en dat voelt echt niet prettig aan kan nu
    kan nu bijna niets meer
    - De voorweeën in mijn rug die met de dagen erger worden :(

Maar,, verder nooit klachten gehad en duurt nog maar even voor mij :D

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik vind het ook heerlijk hoe gek mijn vriend op mij is, mijn buik en vooral op zijn kleine meisje daarbinnen. Hij is lief, zorgzaam en verheugt zich enorm op haar komst.

Verder vind ik mijn buik geweldig. Ben nog niet echt veel aangekomen, dus heb alleen een mooi bolletje voorop. Kan er de hele tijd naar kijken en aan voelen. Haar bewegingen vind ik ook heerlijk.

Heb niet echt klachten gehad die ik kan omschrijven als niet leuk. Vind harde buiken niet leuk als ik het te druk heb gehad en onzekerheid vind ik niet leuk. Dat je je weleens druk maakt over of alles wel goed gaat de rest van de zwangerschap en zij straks gezond is.

Verder denk ik dat ik het zwanger zijn wel ga missen straks...

17. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Leuk :
    -Je voelt je speciaal .
    -Leuke spanning ,wanneer zal hij of zij komen .
    -Spulletjes kopen .

Niet leuk :
    -Heel de zwangerschap last van zuur .
    -Soms pijnlijke spieren in mijn buik .
    -Vervelende opmerkingen van andere mensen dat je best flink bent aangekomen .Krijg dan soms een schuldgevoel of ik iets verkeerds heb gedaan .
    -Slecht slapen .

18. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ik vind leuk:
    Als je het begint te zien aan je buik die groeit
    Als je het tegen mensen kan vertellen
    Het gevoel: yes we krijgen eindelijk een kleintje

Niet leuk:
    Mijn constante gevoel van misselijkheid en slapte en me daardoor niet lekker in mijn vel voelen en me daarom weer schuldig voelen.
    O ja en de spanning of het deze keer wel goed zal gaan.

19. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Niet leuk:

- Extra gevoelig door al die hormonen
    - Geen biertjes mogen drinken :(
    - Door sommigen behandeld worden alsof je ineens invalide bent nu je buik begint te groeien
    - sneller moe en geirriteerd
    - in een drukke periode mijn vriend nog meer missen dan normaal....echte momenten samen hebben we nog niet gehad :S
    - specifiek aan deze zwangerschap: het overlijden van mijn oma.

Wel leuk:
    - alle eerste keren: eerste keer een trapje voelen, 1e echo, het moment waarop je hoort dat het een jongen of meisje is
    - de lieve reacties van mensen uit de omgeving
    - het meer zin hebben in dingen ondernemen
    - alle zaakjes regelen rondom de baby van erkenning tot aan het inrichten van de babykamer en kopen van kleertjes
    - beweging voelen
    - boeken lezen over zwangerschap/geboorte
    - je dikke buik showen en er mooi uitzien

20. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ik vindt ook bijna alles leuk aan zwanger zijn!
    Minder leuk is:
    de olifantenpootjes die ik intussen elke middag heb/krijg
    de striae..en niet alleen op mijn buik (+rug, boven, en stukje onderbenen, billen :confused: !)
    het in bad gaan, lukt niet meer zo soepeltjes tegenwoordig :)

Deel Deze Pagina