Hallo dames, Tot een kleine week geleden kon ik nog prima op mijn zij slapen in bed zonder ergens last van te hebben, op mijn rug was al een hele poos niet fijn meer. Sinds een paar dagen is dat veranderd, ik krijg als ik op mijn zij lig nu ook last van een soort van hartkloppingen, ik voel het zeg maar aan de zijkant waarop ik lig zo langs mijn ribben naar beneden en dan voel ik mijn hart bonken. Hierdoor lukt het nu ook niet meer om lekker op mijn zij te liggen. Nu maar een beetje met het voedingskussen half op mijn rug half op mijn zij, maar ook niet echt super.. Herkent iemand dit, ik dacht namelijk dat je alleen hartkloppingen in rugligging zou krijgen en herken het ook niet uit mijn vorige zwangerschap, moet ik me zorgen maken?
Ik herken het zo niet, heb je t aan je beide kanten? En kan t misschien verband hebben met te druk geweest zijn? Ik heb namelijk wel af en toe last van hartkloppingen als ik bv in de trein zit naar huis na een lange dag werken.. Voor mij dus een teken dat ik weer even een stap terug moet nemen.
Ja helaas aan beide kanten, daardoor weet ik ook niet zo goed meer hoe ik moet gaan liggen. Op zich maakt het geen verschil of ik een rustige of een drukke dag heb gehad..
Ik herken het wel, de ene dag meer dan de andere; hartkloppingen en een gejaagd onrustig gevoel. Maar het schijnt erbij te horen er moet meer bloed rondgepomp gaan worden dat kan dat gevoel veroorzaken.... Voelt vervelend maar ik maak me er niet zo druk om. Baby zit hier ook vrij hoog dus zowel ribben als longen zitten in de verdrukking dat helpt niet echt....
Hey, ik had het met mijn eerste zwangerschap ook heel erg, vooral als ik op mijn linkerzijde lag...als ik op mijn rechterzijde lag, ging het wel was het iig veel minder....je hebt natuurlijk een heleboel litertjes bloed extra, het is heel vervelend ( beetje eng ook vond ik) maar het is niet gevaarlijk....ik heb helaas niet echt tips om dit te voorkomen...sterkte!
Ik heb dat nu al een beetje.... Ik slaap nog prima (afgezien van het dromen) maar op mijn linkerzij voel ik ook mijn hart flink kloppen en voel ik mij dan niet super (niet misselijk oid maar gewoon niet ontspannen). Rechts heb ik daar geen last van. Heel vreemd. Zal idd wel met het extra bloed te maken hebben. Je kunt altijd je vk even bellen of mailen?