Hoi, Is spa rood schadelijk voor de baby en kun je er vocht van vasthouden? Ik drink bijna iedere dag 1 klein flesje leeg ik vind het heerlijk maar mijn moeder vind dat het niet goed is en beter normaal water kan drinken? Groetjes, ANGEL24
Nog nooít van gehoord. Ik drink alleen maar Spa Rood, Spa Marie Henriette, Bar le Duc Citroen, Perrier, Chaudfontaine, etc, en dat al jaren. ( ik heb meerdere kinderen ) Gebasseerd op niets.
Je moeder maakt je bang met niets joh! Er is niets gezonder dan spa en ja, ook spa rood! Je moet er alleen veel van plassen.. Edit: volgens mij verlies je er juist vocht van en niet dat je het ophoopt. Je scheidt er juist veel afvalstoffen mee af.
En als je Spa blauw drinkt dan? Maar ff serieus: Spa blauw/rood is toch hetzelfde op de bubbels na? Is toch gewoon water met koolzuur? Ik weet dat ik Bunnik Sourcy uit de kraan komt ( water uit die bron dus ) wel zonder koolzuur uiteraard!
ik denk dat het soms word afgeraden spa rood te drinken omdat er soms wat zout aan toegevoegd word. En zout is nou eenmaal niet goed in de zwangerschap... Dus ik vind het geen rare vraag hoor
In bronwater kunnen inderdaad flink wat mineralen zitten maar die zijn niet schadelijk als je er geen 10 liter per dag van drinkt hoor.
Het nadeel van (veel) koolzuur is dat het op den duur kalk onttrekt aan je lichaam, jammer maar helaas.
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar gedegen bronnen van al deze informatie. Ik drink het veel dus ben wel benieuwd naar de informatie waarin staat dat zout aan Spa wordt toegevoegd en info waarin staat dat koolzuur kalk onttrekt aan het lichaam?
@ angelina: ik heb dit geleerd op een vervolgcursus voeding en dieeetiek die ik een jaar of wat geleden gevolgd heb in het kader van bijscholing. Ik kan je dus geen exacte bronvermelding geven,anders had ik het graag gedaan. Maar zoals gezegd het gaat daarbij om veel koolzuur ( maarja wat is veel?), gedurende langere tijd ( en wat is langere tijd).
Ja ik drink het wel veel ( geen 10 liter per dag hoor, maar 2 liter haal ik wel ! ) en al langere tijd, dus ik was benieuwd .