Is spa rood schadelijk voor de baby ik drink per dag 1 klein fles leeg?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Angel24, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Is spa rood schadelijk voor de baby en kun je er vocht van vasthouden?

Ik drink bijna iedere dag 1 klein flesje leeg ik vind het heerlijk maar mijn moeder vind dat het niet goed is en beter normaal water kan drinken?

Groetjes,

ANGEL24

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee hoor.. niets aan de hand je kunt je bubbeltjes gewoon blijven drinken!

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nog nooít van gehoord.

Ik drink alleen maar Spa Rood, Spa Marie Henriette, Bar le Duc Citroen, Perrier, Chaudfontaine, etc, en dat al jaren. ( ik heb meerdere kinderen )

Gebasseerd op niets.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hahaha zou niet weten waarom dat niet mag, ik vind het zelf vies maar drink genoeg andere prik.

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Je moeder maakt je bang met niets joh! Er is niets gezonder dan spa en ja, ook spa rood! Je moet er alleen veel van plassen..

Edit: volgens mij verlies je er juist vocht van en niet dat je het ophoopt. Je scheidt er juist veel afvalstoffen mee af.

6. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Je kan er wel een beetje rood van worden ;) :D

7. Angelina

En als je Spa blauw drinkt dan? ;)

Maar ff serieus: Spa blauw/rood is toch hetzelfde op de bubbels na? Is toch gewoon water met koolzuur?

Ik weet dat ik Bunnik Sourcy uit de kraan komt ( water uit die bron dus ) wel zonder koolzuur uiteraard! :D

8. sanoo

sanoo Lid

12 sep 2007
    61
    2
    8
    ik denk dat het soms word afgeraden spa rood te drinken omdat er soms wat zout aan toegevoegd word. En zout is nou eenmaal niet goed in de zwangerschap...
    Dus ik vind het geen rare vraag hoor

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zout in je water? jakkes!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In bronwater kunnen inderdaad flink wat mineralen zitten maar die zijn niet schadelijk als je er geen 10 liter per dag van drinkt hoor.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het nadeel van (veel) koolzuur is dat het op den duur kalk onttrekt aan je lichaam, jammer maar helaas.

12. Angelina

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar gedegen bronnen van al deze informatie.

Ik drink het veel dus ben wel benieuwd naar de informatie waarin staat dat zout aan Spa wordt toegevoegd en info waarin staat dat koolzuur kalk onttrekt aan het lichaam?

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ angelina: ik heb dit geleerd op een vervolgcursus voeding en dieeetiek die ik een jaar of wat geleden gevolgd heb in het kader van bijscholing. Ik kan je dus geen exacte bronvermelding geven,anders had ik het graag gedaan.
    Maar zoals gezegd het gaat daarbij om veel koolzuur ( maarja wat is veel?), gedurende langere tijd ( en wat is langere tijd).

14. Angelina

Ja ik drink het wel veel ( geen 10 liter per dag hoor, maar 2 liter haal ik wel ! ) en al langere tijd, dus ik was benieuwd ;).

15. ja klopt, ik had hoge bloeddruk in de zwschap en mocht geen spa rood meer;)

Deel Deze Pagina