hartkloppingen, wat doen jullie ertegen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maagd, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Op linkerzij kan ik juist niet liggen omdat mijn hart dan het dichtst bij het bed ligt en ik dan het meest last heb van het kloppen.
    Afleiding zoeken heeft ook geen zin want rustig zitten lezen of tv kijken kan al niet. Daarbij kan ik voor het slapen gaan dan wel 3 uur gaan zitten lezen.. het heeft geen zin, mijn hart blijft door mn hele lijf kloppen.
    Verder ben ik ontspannen, geen zorg, geen stress etc. Gewoon een kloppend hart (normaal kloppend) die ik door mn hele lijf voel.

2. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Dan weet ik het ook niet meid.... Dit helpt mij, maar als het voor jou niets doet, moet je op zoek naar wat anders. Mss vk vragen?

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook nog steeds, maar ik heb nog altijd een bloeddruk van 90/50 en nu ook een heel laag hb, dus grote kans dat dat er mee te maken heeft. Paar nachten er van wakker gelegen, bonzend hart en benauwd gevoel als ik lig. Nu vanacht half rechtop geslapen en dat gaat gelukkig wel goed!

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Oh irritant is het!
    Mijn HB is bij laatste controle net gemeten en die was goed, ook mijn bloeddruk is altijd goed geweest.
    Enige wat VK zegt is dat het niet anders is. Je kan er niets tegen doen in de vorm van medicijnen oid. Of homeopathisch laten doormeten door goede homeopaat maar daar ben ik niet zo van.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Vervelend zeg.. Je geeft aan dat je al eens een holter gedragen hebt, maar dat is toch ook maar een momentopname?

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Klopt maar die stond alleen aan op het moment dat ik de knop indrukte en dat deed ik alleen als de hartkloppingen duidelijk waren. Moest stuk of 5 opnames maken en dat was binnen 2 dagen klaar.

7. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    hier soms als ik net in bed lig ,blijf liggen en ga letten op je adem halen ,ik leg mijn benen wijd uit en armen ook voor een goede doorbloeding,

adem rustig in door de neus en terug door de mond en herhaal dit zo vaak je wilt en over is ,, helpt hier perfect , struc is om je hartslag te vergeten en niet in paniek te raken ,puur letten op je adem haling is een beetje matra achtig oefening

8. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik bij mijn dochter ook erg last van gehad, vanaf week 21, kon toen meteen de ziekte wet in, mijn hartslag was in rust 180 laat staan als ik wat deed, heb vanaf week30 een hartkastje gehad, en meerdere echo's voor mijn hart, er is niks uitgekomen, toen ik eenmaal bevallen was, geen last meer gehad

9. saroanda

saroanda Actief lid

24 nov 2009
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg hartklopping zodra ik een suikerpiek heb. Ik heb zwangerschapssuiker en af en toe nog last van een te hoge glucosewaarde. De symptomen bij mij zijn dan o.a. flinke hartkloppingen. Misschien dat je in die hoek moet zoeken.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mn waardes waren allemaal goed toen het onderzocht is. Ik heb overdag ook geen last van de hartkloppingen alleen als ik rustig zit en ontspannen ben of wil slapen dan voel ik m'n hart door mn hele lijf. Ik kan niet ontdekken of het met eten te maken heeft. Ben wel een snoepkont dus zou het opgevallen moeten zijn als het met suiker te maken heeft.
    Inmiddels ben ik al 37 weken zwanger, hopelijk laat de kleine niet nog 5 weken op zich wachten en ben ik er dus snel vanaf.

11. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook! Vanaf begin af aan al. Zag mijn buik heftig kloppen en had er best last van. Gynaecoloog zei dat het er toch bij hoorde. Behalve als het ritme onregelmatig was maar dat was het niet. Ik voel gewoon mijn hart kloppen.

Het komt en gaat een beetje en sommige houdingen verergeren het, zoals op mijn rug liggen. Gaat hopelijk weer over na de zwangerschap.

12. Kimmetje30

24 apr 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    sky81. Voel je je hart sneller kloppen of voel je hem harder kloppen?

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italiƫ
    Heb het ook maar had het voor de zwschap ook af en toe, vooral als ik moe ben of gestresst. Nu extra omdat je hart tijdens zwangerschap sneller en steviger klopt. Slaap ook het liefst op rechts omdat ik het anders zo erg voel. Heb voor de zwschap ook een holter gehad etc en kwam niks uit, het ligt waarschijnlijk aan mn lage bloeddruk icm er teveel op gefixeerd zijn.
    Probeer je er niet te druk over te maken want het kan geen kwaad:)

14. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Omdat ik even mijn verhaal kwijt wil typ ik het maar even verder in dit topic weet niet of iemand het nog leest, maar een nieuwe openen vond ik ook weer teveel van het goede.

Hebben jullie ook wel eens hele heftige hartkloppingen? Die gewone ben ik nu wel wat gewend (al blijven ze in vlagen eng als ik erbij na ga denken)
    Maar gisteren had ik zo'n stevige dat ik echt dacht dat ik dood neer zou vallen. Ik moest er ook echt van bijkomen de uurtjes daarna. (Was tijdens spitsuur avondeten maar kreeg geen hap meer door mijn keel omdat ik nog steeds bang was) vandaag maar heel rustig aangedaan en maar 1 keer een lichtere hartklopping/overslag gehad.

Het kwam gewoon ineens uit het niets ik voelde me verder goed. En ineens voelde het alsof mijn hart ermee stopte, mijn oren begonnen te suizen en ik had het gevoel alsof ik geen adem meer kreeg.
    Daarna kwam de harde klap van mijn hart en begon hij het weer te doen. Het duurde ff voordat ie zijn ritme weer normaal terug had. Ik moest echt er even bij gaan zitten. Want ik wilde eerst gewoon verder gaan met koken, maar toen kreeg ik gelijk weer een lichte "aanval" dat ik toch maar 10 minuten ben gaan zitten. Zo angstig heb ik mij lang niet meer gevoeld van dit soort dingen want ben onderhand wel wat gewend.

Hebben jullie het ook wel eens zo erg?

Deel Deze Pagina