Hartkloppingen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tinusf, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Dames,

Ik word er helemaal gestoord van, heb laatste week vreselijk veel hartkloppingen dat ik er gestoord van word. Iemand een idee wat je daar aan kan doen, dacht eerder altijd dat het door koffie komt, maar dat drink ik niet, want vind het zo goor :D
    Anders maar even de arts bellen???

grtjs!!

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Had ik ook toen ik net zwanger was.
    Ik lag toen in het ziekenhuis vanwege extreem overgeven,elk jaar kwamen ze mn pols opnemen maar ze zeiden dat het door stress kwam.
    Als je het niet vertrouwd gewoon de arts bellen hoor.

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    sorry,moet zijn elk UUR...!

4. Trees

Trees Niet meer actief

heb het altijd als ik zwanger ben. Ik dacht dat het een gewoon zwangerschapssymptoom was?! Heb er daarom eerlijk gezegd nooit veel aandacht aan geschonken. Het is inderdaad vervelend, maar wat ik deed op zulke momenten even rustig zitten en op ademhaling letten. Meestal gaat het dan vanzelf weer over en kun je weer verder.

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Ik had er met mijn vorige zwangerschap ook last van, bij deze af en toe.
    Dacht ook dat het erbij hoorde, heb het ook weleens gezegd tegen gyn, maar het was niet erg.
    Als ik het na de zwschap nog zou hebben moest ik een hartfilmpje maken, maar dit was dus niet het geval!!

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik heb het ook sinds 2 weken en dan ook een heel onrustig gevoel van binnen. Iets wat ik niet kan uitleggen alsof je een adrenalinestoot door je lichaam krijgt zeg maar.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoort bij de zwangerschap. Je lichaam moet ineens zoveel verwerken en zoveel bloed rondpompen, daar kun je hartkloppingen van krijgen. Is niets om je zorgen over te maken hoor!
    Gaat ook weer vanzelf over...

Groetjes!

8. Op mijn zwangerschapskalender bij week 18 staat: "het hartje van de baby pomp ongeveer 30 liter bloed per dag rond. Ook jouw hart moet harder werken. Je kunt dit voelen als hartkloppingen."

Hier kan je er ook wat over lezen: Hartkloppingen - Babyopkomst.nl
    Je kan het ook krijgen bij bloedarmoede, heb je het bij de vk of gyn aangekaart?

9. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Heb het gisteren wel gezegd en die zei dat ik anders gewoon de arts moest bellen.. Ga dat denk ik maar wel ff doen, want heb er vandaag ook weer veel last van....

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nou, mijn gyn zei toen toch echt: hoort er allemaal bij!
    Vreemd dat je eigen vk dat niet zegt... maar goed misschien wil ze geen risico nemen

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik dacht laat ik het ook maar eens een keer vragen en mijn gynaecoloog zei hetzelfde als dat van Karel. Volgens hem is iets wat erbij hoort, omdat je hart harder moet pompen. Je hartslag is namelijk ook hoger als je zwanger bent, waardoor je ook sneller uitgeput bent. Hartkloppingen schijnen hier een gevolg van te kunnen zijn.

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    zou inderdaad heel goed kunnen..

Je uitleg klinkt heel logisch Trees

13. Trees

Trees Niet meer actief

Heb de uitleg van mijn gynaecoloog gejat ;)

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad bepaalde periodes in de zwangerschap tussen de 6 en 9 weken was het heel extreem.
    Ook mijn gyn zei dat mn lichaam veel werk moest verrichten

15. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben ook wel extreem moe ja, dus zal er vast wel mee te maken hebben!! hopen dat het snel over gaat!!

16. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik heb er ook veel last van gehad... heel vervelend gevoel inderdaad!

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Gaat over hoor! Alleen als de kleine groeispurtjes maakt kun je er nog wel eens last van hebben!

18. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik weet dat het een kwaal is dat tijdens de zwangerschap kan voorkomen. Schijnt veroorzaakt te worden, doordat je har harder moet werken doordat er meer bloed door je lichaam gaat. Maar ik ben er niet zeker van of dit ook al zo vroeg in de zwangerschap zo is.
    Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon even contact opnemen met de HA.

Deel Deze Pagina