hallo dames ik heb een vraagje maar kan er weinig over vinden ik heb laatste tijd erg last van hartkloppingen ben nu 35 weken en 3 dagen maar kan dit kwaad? durf het maar niet te vragen aan de verloskundige maar als ik daar heen moet komen ze weer die hartkloppingen en zodra ik opsta of iets doe ook nadat ik even rustig heb gelegen en rustig inadem door me neus en uit adem door me mond gaat het weer over wat kan ik hier aan doen en wat kan dit zijn? ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben.. groetjes
hello.. Volgens mij kan het op zich geen kwaad.. de meeste zwangere vrouwen hebben ze wel..Ik heb ze ook, maar dat heeft ermee te maken dat ik last heb van hyperventilatie en verkeerde ademhaling. zou het wel even voorleggen bij VK of HA, zij kunnen kijken waar het vandaan komt...
doe het even zo: Inleiding Je hart moet gedurende de zwangerschap 40% extra bloed rondpompen. De hartslag wordt hoger en het hart is iets vergroot. Als je zwanger bent, komen extra hartslagen vaker voor. Vooral rond de 30-34 weken zwangerschap wordt het hart extra zwaar belast. Als je geen hartpatiënt bent, kan je lichaam dit in principe allemaal prima aan. Mocht je last krijgen van hartkloppingen, raak dan niet in paniek. Het is heel normaal en je mankeert niets aan je hart. Ga even rustig zitten en blijf rustig ademen, dan zakt het vanzelf. Kortademigheid Vooral later in de zwangerschap klagen veel vrouwen over kortademigheid. Dit wordt veroorzaakt doordat je ademcentrum gevoeliger is voor CO². Je bent dus niet werkelijk kortademig, maar je lichaam geeft eerder een prikkel af dat je zuurstof nodig hebt. Probeer normaal te blijven ademen. Je kunt de neiging hebben te gaan hyperventileren. Probeer dit te vermijden. Bron: Homepage - Medic Info
Ik heb het al vanaf een week of 20; was in de vorige zw ook. Voelt heel naar, maar het kan geen kwaad. Bij mij heeft het ook met stress te maken; als ik me heel erg druk maak, of echt zit te piekeren, wordt het meteen erger... Rustig blijven uitademen dus, dan volgt de rest vanzelf.
Ik heb ook sinds 2 weken soms last van hartkloppingen vooral s`avonds als ik op bed lig wil het nog weleens... Ga volgende keer bij de vk wel even navragen of het kwaad kan.
Beste Sammiemami, ik denk dat je je hier niet druk over hoeft te maken, ik had iedere keer hartkloppingen als ik een harde buik kreeg en heb dit aangegeven bij de verloskundige, zij gaf aan dat hartkloppingen tijdens de zwangerschap normaal zijn om de reden die Roeltje mooi formuleerde! Voelt niet fijn aan hé? Heel veel succes!
ik had hier ook last van tijdens de zwangerschap het kan komen omdat je hart 8 keer sneller moet kloppen omdat er nu ook extra bloed erbij is en je baby ook wat nodig heeft om het heel simpel uit te leggen
nee het voelt idd niet fijn en als ik ze dan krijg ga ik lopen piekeren en dan wordt het alleen maar erger maar ben al blij met deze informatie en zo te lezen ben ik niet de enige gelukkig hihi thanks xxies
Heb het zelf ook. Erg vervelend. Voordat ik zwanger was kwam dit door de stress en nu door de zwangerschap. Kan geen kwaad verder tenminste dat hebben ze mij verteld haha. Het voelt ff raar idd. Net of je even weg gaat vallen.