Hallo, Van de eerste zwangerschap (jaar geleden) heb ik een flinke (hang)buik aan over gehouden. En ik vrees dat dit gedeelte van de buik ook niet meer weggaat. Ik sport en doe buikspieroefeningen, maar die buik blijft zitten. Is het nu zo dat je dan bij een 2e zwangerschap extra dik gaat worden? Of dat eerst dat hangbuikje gevuld gaat worden met een groeiend kindje en dat de rest van de buik daarna pas mee gaat groeien? Ik was bij de eerste namelijk al heeeeeeeeel dik; als ik ooit zwanger word van een tweede hoop ik niet weer zo dik te worden... maar ja, nu ik dus nú al zo'n hangbuik heb.... Groetjes, Hanna
Ik heb juist gehoord dat je sneller weer afvalt van een tweede of derde. Mijn moeder had dat wel. En als je haar nu ziet ben ik niet bang dat het er nooit meer afgaat
ik had bij de eerste echt een enorme buik ik was tonnetje rond en 30 kilo zwaarder geworden!! bij de 2e ben ik maar 14 kilo aangekomen en ja een dikke buik had ik maar echt niet zo groot als de 1e..... Bij de 3e kwam ik zelfs pas met 30 weken echt aan, en was uiteindelijk ook 14 kilo zwaarder..... ik zit nu ook niet strak in me vel maar ik stoor me er nog niet zo aan, wil graag nog een 4e....ik weet dat het nooit meer zo strak zal worden als het was want dan moet ik vet laten weghalen en dat doe ik dus echt niet.....
Ik ben een stuk minder aangekomen in kilos, maar mn buik is wel VEEL groter als bij de eerste. Ben benieuwd wat daarvan overblijft... En een 2e kindje is vaak ook wel groter/zwaarder als de eerste, bij mij in elk geval wel.....
Nou lovelylonnes, ik hoop niet dat dit bij mij ook het geval zal zijn! De eerste was bij mij al 53cm en 4090gr...
Hier niet hoor. Eerste zwangerschap: 20 kg erbij, dochter 4082 gram Tweede zwangerschap: 8 kg erbij, zoon 4390 gram Mijn buik was tot 36 weken een stuk kleiner dan bij de eerste (in mijn album staat een foto van eerste en tweede, echt een groot verschil) Hoop voor je dat die tweede niet nog meer schade aanricht (heeft Eskil wel gedaan, heb nu een mooi zebrapad over een niet al te strakke buik...jeej)