Lieve medezwangeren, Ik heb een vraagje: Vanaf week 6 ben ik 24/7 heel erg misselijk geweest (heb er ook medicijnen voor gekregen). Sinds het weekend gaat het echter ineens een stuk beter. Ik voel me veel minder misselijk en kan ook meer dingen eten (heb zelfs trek soms). Op zich superfijn natuurlijk, want ik werd de misselijkheid erg zat en vond het ook niet leuk meer om zwanger te zijn. Eigenlijk moet ik niet zeuren nu dus... Ik had me er echter op ingesteld dat het pas na drie maanden af zou nemen, omdat dan je HCG over z'n hoogtepunt heen is. Ik ben nu nog maar 11 weken zwanger. Is het normaal dat mijn misselijkheid nu al af neemt? Ik hoop dat een van jullie hier meer van weet (uit ervaring misschien?). Groetjes, Esther
Je hebt inderdaad veel kans dat het "rond" 3 maandjes afneemt als je geluk hebt. Nou jij hebt het dan 2 weekjes eerder, geniet ervan want misschien komt het nog weer terug! Ik snap wat je bedoelt met ik zou nu blij moeten zijn, maar ik was ook extreem misselijk met overgeven en moest toch even wennen toen dat over was. Ik begrijp je onzekerheid hierin heel goed, want dat had ik zelf ook. Bij mij heeft het geduurt tot week 16, vanaf ongeveer 12 weken had ik wel soms zo me betere momenten en dan weer me slechte.
Het is vanaf 10 weken dat je HCG begint af te nemen. Ik heb ook alleen meer last gehad van kwaaltjes tussen 6 en 10 weken, toen was het ineens minder dus...geniet er van zou ik zeggen! Charlie
Ik heb zelfs in het ziekenhuis gelegen van teveel overgeven (vocht tekort). Ik ben echt doodziek geweest van week 6 tot week 11. Toen was het ineens van de 1 op de andere dag rond week 11 dus over! Maak je niet druk
Ok! Gewoon normaal dus! Ontzettend bedankt voor jullie reacties... Heel fijn zo'n forum! Het is overigens niet zo dat ik me ineens kiplekker voel, maar het verschil is substantieel. Het gaat beter in plaats van beroerder. @ Plurkie: oei... Dat is precies waarom ik vind dat ik eigenlijk moet zeuren. Joh wat rot moet het zijn als het helemaal niet over gaat. Was je bij je eerste kindje ook zo misselijk? Heel veel sterkte!
Ik ben 37 weken en nooit misselijk geweest Dus maak je geen zorgen en geniet ervan dat je je nu beter voelt!