Rust nemen - fietsen?

Discussion in 'Gezondheid' started by Boefje2010, Jul 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hoi dames,

Mijn vorige zwangerschap is geeindigd met een zware zwangerschapsvergifitiging. Mijn zoon is toen met 34+5 gehaald.

Na onderzoeken kreeg ik het advies om meer te bewegen. Meer bewegen verbetert de conditie en verkleint daarmee het risico op herhaling van de zwangerschapsvergifitiging bij een 2e zwangeschap.

Ik ben nu 31 weken in verwachting en voel me nog prima (alleen heel erg moe). Op advies van de gyn. moet ik nu meer rust gaan nemen omdat de kleine achterbijft in groei.

Maar.... betekent dit nu ook dat ik de fiets beter kan laten staan? Ik zelf denk van wel maar mijn man denkt van niet.

Heb morgen overigens controle bij de gyn... en zal het haar dan ook vragen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ligt eraan.. Wil je even 5 minuten naar de super, of 60 minuten naar je werk?
    En wat doe je de rest van de dag?

De dames die ik ken die voor een groeiachterstand moesten rusten, mochten echt niet veel. Dat mochten nog hun eigen boterham smeren, of even 10 minuutjes naar de winkel. Maar daar was de bloeddruk ook al verhoogd.

3. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Uhm... 40 minuten naar het werk, tenminste in mijn tempo ;)
    Advies ivm voorkoming PE was minimaal 60 minuten bewegen (lopen / rustig fietsen).

Bloeddruk is tot dusver in orde maar de beeb groeit niet goed.

Lastig hoor, die tegengestelde adviezen.... Morgen maar eens goed voorleggen aan de gyn.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk dat de gyn een betere afweging kan maken ;)

Share This Page