Hartkloppingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joehoe, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey Meiden,

Ik ben ongeveer 14 weken zwanger en heb al zeker 6 weken last van hartkloppingen (echt dat mijn hart een slag overslaat en dat ik het in mijn keel voel, mijn hartslag is dan ook al heel hoog, rond de 100).
    De ene keer in rust (bv als ik aan het ontbijten ben) maar ook met inspanning, trap lopen, was ophangen etc. Nu weet ik wel dat het erbij hoort en dat het geen kwaad kan, maar ik wordt er toch wat angstig en onzeker van. Het is zo'n vervelend gevoel!

Ik heb het soms wel 2 uur achter elkaar en tot wel 3 uur per dag...

Herkennen jullie dit en heeft iemand tips om er beter mee om te gaan?

Liefs

2. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

27 apr 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Ik had daar ook heel erg last van.. benauwdheid, hartkloppingen enz. Ik heb bloed laten prikken.

Ik had een vitamine D te kort, en dat terwijl ik vitaal zwanger slik, daar zit foliumzuur in en alle vitamines die je nodig hebt.
    Nu heb ik extra davitamon pilletjes die ik erbij moet nemen.

3. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het zo heftig is en je hebt er last van zou ik zeker even met de vlsk overleggen of je huisarts bellen. Misschien kunnen ze er gewoon wat aan doen en dan hoef je er niet mee te blijven lopen.

Strekte, voelt erg vervelend!

4. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Herkenbaar.
    Zelf heb ik het al de hele zwangerschap door.
    Zelf lijd ik alleen aan chronische hyperventilatie dus dat verklaard voor mij al een hoop.
    De verlos vertelde me dat het ook goed kan komen door het extra bloed dat je aanmaakt. En als je er zelf op let, wordt het vaak ook erger.
    Mocht je het echt niet vertrouwen dan zou je even de huisarts kunnen vragen. Volgens mij is het een bekend verschijnsel

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik had het heel erg bij mijn eerste. Ben toen naar de dokter geweest en die zei dat het bij mijn zwangerschap hoorde.

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb t ook! wordt er af en toe gewoon bang van! hij slaat ook wel eens over.
    volgens de vk is het normaal!

7. Trees

Trees Niet meer actief

wauw ik wist helemaal niet dat je goed zwanger bent!!!! Wat ontzettend gaaf en dat met dank aan Gent? En jullie doorzettingsvermogen natuurlijk :D. Van harte!

Ik heb ook last van hartkloppingen. Waarschijnlijk door het continue ophogen van mijn schildkliermedicatie, maar dat weten ze niet zeker. Het is in ieder geval iets wat bij een zwangerschap kan horen doordat je hart plotseling veel harder moet pompen door het extra bloed.

Gebruik jij nog veel medicatie en kan het hier geen bijwerking van zijn?

8. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    #8 Joehoe, 11 jun 2012
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
    @Trees > Ik ben nu aan het afbouwen en gebruik alleen nog maar 2,5 mg prednison. Ik weet wel van mezelf dat ik al een hoog hartminuut volume heb en normaliter heb ik ook al snel last van hartkloppingen, maar nu maak ik me er gewoon meer zorgen over. Plus het is super vervelend, tijdens de hartkloppingen durf ik weinig te doen. Het is net alsof je lichaam zegt: rustig aan!

Ik vind het in ieder geval al fijn om te horen dat er meer mensen last van hebben en dat het normaal schijnt te zijn!

Ja goed he? Ik durf er zelf nog nauwelijks in te geloven dat ik nu goed zwanger ben... heel onwerkelijk, maar met elke echo groeit het vertrouwen.

Met jou ook alles goed zie ik? Super!

Gebruik je trouwens nog utrogestan of alleen in het begin gedaan?
    X

Deel Deze Pagina