Echo bij 7 weken > wel of geen hartje horen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door annick1984, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik hoorde van een kennis van mij (nu 14 weken zwanger) dat zij met de 7 weken echo alleen nog maar het hartje zagen, maar nog geen geluid hoorde. Maar hier hoor ik vaak ook dames zeggen dat ze met 7 weken al wél het hartje gehoord hebben.

Verschilt dit per verloskundige? Of heeft dit te maken met de ligging van de baby? Of dat de echo in- of uitwendig is?

Ben gewoon even nieuwsgierig.

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Mijn eerste echo was met 7 weken en ze lieten geen hartje horen. Ook bij de echo van negen weken niet.
    Echo 1 en 2 waren inwendig, echo 3 uitwendig.
    Met 12 weken, ook een echo, voor het eerst het hartje gehoord.

3. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Bij mij met 7 weken een inwendige echo waar je wel het hartje zag, maar ze lieten niets horen. Ook pas bij de 12 weken echo heb ik het hartje gehoord.

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik had een echo met 6+9 en we zagen wel wat knipperen maar hebben het hartje niet gehoord.
    Echo was volgens mij inwendig.

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier rond de zeven weken ook inwendig een echo gehad. Wel bij de gyn overigens en hij heeft het hartje wel laten horen. Vooral omdat ik niet geloofde dat hij het echt zag, want ik zag niks.

6. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had mijn eerste echo bij 7.4 maar heb het hartje toen alleen gezien. Pas bij 12 weken (heel even!) laten horen.

7. guz3

guz3 Actief lid

17 feb 2008
    304
    0
    16
    Ik denk dat ze dat doen omdat de geluidsgolven best heftig zijn voor zo'n kleintje...

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bij de meeste vk doen ze het pas laten horen rond de termijn echo. Bij de gyn doen ze dit soms eerder, ligt eraan wie je krijgt. Duurt 3 sec zoiets.

Bij mij gehoord bij de termijn echo bij 10/11 weken.

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik had een uitwendige echo met 7 weken en toen alleen hartje gezien. Bij de termijnecho met 10 weken wel het hartje gehoord.

10. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Bij mij het hartje ook niet gehoord bij goed 8wkn.. omdat je het zo goed zag kloppen! Mijn VK zei dat die geluidsgolven best heftig zijn voor t vruchtje dat ze t niet doen als het niet nodig is.. dus in mijn geval was t niet nodig omdat je het zo goed zag.. ze vertelde dat bij sommigen het nog niet zo goed te zien is, en dan doen ze t wel met geluidsgolven.. dus zal ook per persoon verschillen :)

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Precies dit laatste bij mij denk ik. Heb natuurlijk al een geschiedenis ook bij deze gyn. En ik zag het dus echt niet afgelopen echo.
    Volgende week maandag weer echo en dan gaan we het via de buik proberen.

12. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik heb bij 7+5 inwendige echo bij de gyn gehad en het hartje wel mogen horen.

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bij mn dochter met 7 weken een echo gehad van gyn in opleiding, die het hartje liet horen. Later bij de 10 weken echo hoorden we van de echte gyn dat de policy was dat ze dit niet deden voor de 10 weken, omdat er twijfel was over of het slecht kon zijn voor het kindje. We hebben toen maar niet gezegd dat haar gyn in opleiding dit wel deed ;). Dit keer bij 7 en 9 weken geen hartje gehoord, ook weer omdat het stress zou kunnen geven (overigens in ander ziekenhuis). Met 10+ weken wel een hartje mogen horen bij de eerste uitwendige echo bij vk ipv gyn.

14. S85

S85 Lid

5 mrt 2014
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook wij hebben pas bij de termijnecho (uitwendig) het hartje gehoord bij de verloskundige. Met 7 weken hebben we kort een uitwendige echo gehad en daarna direct een inwendige echo. Hierop konden we alleen een upper snel knipperlichtje zien, wat we toen al heel speciaal vonden. Maar om het hartje te horen is net z'n bijzondere ervaring :)

15. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn eerste echo was bij 9 weken (uitwendig) en ook bij 12 weken (uitwendig) alleen het hartje gezien en niet gehoord. Tijdens de nekplooimeting in week 13 liet ze wel het hartje horen!

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij 12 weken en 2 dagen zou mijn VK naar het hartje gaan luisteren maar we hoorden niets, alleen veel oorlog en rommelende darmen. De VK dacht dat ik 1.5 week verder was (ik was terug gezet maar dat was nog niet in het systeem doorgekomen) en daarom zouden we naar het hartje gaan luisteren. Helaas dus niets gehoord.

Deel Deze Pagina