is dit schadelijk voor de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sophietje, 30 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophietje

    sophietje Actief lid

    3 jan 2006
    166
    0
    0
    huismoeder
    den haag
    :( mijn zoontje zit op school en in zijn klas heerst waterpokken,is dit schadelijk voor mijn ongeboren babietje,ik kom 2x per dag binnen in t klasje,ben n beetje angstig want mn zoontje heeft n handicap,en ik wil er alles aan doen om dit kindje niet te beschadigen :( gr sophietje
     
  2. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    volgens mij kunnen de waterpokken geen kwaad zolang het maar niet de rode hond is maar als je het niet vertrouwd kun je je vraag beter aan de verloskundige vragen dan heb je meer zekerheid.

    groetjes jacoba
     
  3. blupje

    blupje Fanatiek lid

    23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Waterpokken kunnen wel schadelijk zijn, maar alleen als je zelf nog geen waterpokken hebt gehad. Volgens mijn vk hebben de meeste volwassenen al waterpokken gehad. Ik wist het niet zeker, dus moest ik even bloed laten prikken om het na te laten kijken.
    Als je twijfelt kun je dus even om een bloedtest vragen.
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    citaat: http://www.gezondvgz.nl/{d998379f-65a0-4b35-aec5-440612fc646d}/{8625dda9-5ba7-49e3-a6e9-36bcb05ac3bf}

    Áls zwangere vrouwen zonder afweerstoffen (sero- negatieve vrouwen) al worden geïnfecteerd met waterpokken (zeldzaam!) , dan leidt dit slechts zeer zelden tot besmetting van de foetus.

    Indien waterpokken bij de zwangere helemaal aan het eind van de zwangerschap optreedt, vijf dagen voor de bevalling tot twee dagen erna, is er grote kans op besmetting van het kind tijdens of vlak na de geboorte. De pasgeborene kan dan immers niet profiteren van de op dat moment nog niet aangemaakte antistoffen van de moeder.

    hopelijk heb je er iets aan :)
     
  5. Niet meer actief

    ik weet nie hoe het zit met watterpokken tijdens de zwangerschap,
    maar ik weet wel, da als je het al hebt gehad je het nog een keer ken krijgen!!!
    mijn zwager heeft het vroeger ook gehad en toen zijn zoontje de watterpokken had, kreeg hij het ook ds wees gewoon voorzichtig!!!
    bij een volwassen persoon is het 5x zo erg...
    mijn zwager wou je echt nie zien, was gewoon te eng!!!

    xxx
     

Deel Deze Pagina