pil doorslikken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ikdus, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Beste vk,

Ik weet niet of jullie hier verstand van hebben maar ik vraag het toch maar.

Ik slik nu bijna 2 jaar de pil door met heel soms een stopweek.
    Dit op advies van de gyn (het doorslikken, stoppen is op eigen gevoel). Ik heb een vleesboom waar ik erg veel last van heb.
    (Tijdens borstvoed periode ben ik 10 weken lang ongesteld geweest)

Nu had ik 6 weken geleden een stopweek ingelast omdat ik me niet geheel prettig voel bij t door slikken.

Echter heb ik weer vreselijke buikpijn en minimale bloedverlies. Terwijl ik de pil gewoon slik. Doe ik er nu juist verstandig aan om een stopweek in te lassen of moet ik juist door blijven slikken ?

En is de pil nu minder veilig omdat ik toch zomaar doorbraak bloeding krijg ?

Hopelijk hebben jullie antwoord.

Mvg,
    Ikdus

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Er wordt gezegd, dat als er sprake is van een doorbraakbloeding bij het doorslikken van de pil (langer dan 3 wk), dat je lichaam aangeeft dat het tijd is om ongesteld te worden. Het beste is vaak om daar aan toe te geven. Daardoor heb je mogelijk ook zo'n last van buikpijn. Ik zou je aanraden een stopweek in te lassen en over 7 dagen weer te beginnen met de pil. De pil blijft betrouwbaar bij een doorbraakbloeding. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. Succes!

Groetjes Monique

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Beste Monique,

Hartelijk dank voor je reactie. De bloeding is inmiddels al gestopt dus of die paar veegjes een doorbraakbloeding was ?

Maar die extra heftige buikpijn zal dan wel betekenen dat het helaas weer zover is om een stopweek in te lassen.

Ik loop elke dag met buikpijn, maar een doorbraakbloeding maakt het nog heftiger.

Mvg,
    Ikdus

Deel Deze Pagina