Hallo, Ik had vanmorgen een controle bij mijn verloskundige waarbij bleek dat mijn bloeddruk iets verhoogd was. Afgelopen week was de bloeddruk 110/70 (17 maart) en was ik in een week 1 kg aangekomen. Vandaag was de bloeddruk 130/85 en was ik in een week iets meer dan 2 kg aangekomen, terwijl ik niet veel meer eet. Hiervoor kwam ik per maand gemiddeld 2 kg aan, maar niet in een week. Mijn bloeddruk was altijd keurig. Verder zie ik soms sterretjes sinds een aantal dagen. Dan moet ik even gaan zitten. 2 nachten geleden had ik zelfs het gevoel alsof de hele kamer om mij heen draaide, toen ik in bed lag. Ik ging ervan uit dat dit een reactie was op de gyno-dactarin. In diezelfde nacht had ik namelijk ook ontzettende vaginale jeuk als reactie op de capsule. Verder heb ik veel last van mijn benen, alsof ze heel zwaar zijn. In de ochtend kom ik vaak moeizaam op gang en ga dan na het ontbijt nog even liggen. Ook zitten mijn bhs niet meer lekker. Ik vind de druk van de band heel onprettig, zelfs met bh-band-tussenstuk. Het liefst draag ik geen bhs meer en ook de zwangerschapsbroeken zitten onprettig. Ik heb dan het gevoel alsof er teveel druk ontstaat onder mijn borsten, precies boven de baarmoeder. Ook heb ik sinds vandaag pijn onder/naast mijn linker schouderblad. Volgens mijn verloskundige is er niks om mij ongerust over te maken, maar ik mij toch een beetje zorgen.
Goedemiddag, hoe is het nu met je? Zijn de klachten nog aanwezig? Het kunnen klachten zijn die mogelijk kunnen duiden op een zwangerschapsvergiftiging. Dus als je nog steeds deze klachten hebt, zou ik toch contact opnemen met de verloskundige voor extra onderzoek. Succes! Groetjes Monique