Hoe doen jullie dit? Bedankje voor iemand?

Discussie in 'De lounge' gestart door channe, 11 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik ben even erg benieuwd wat jullie doen?

Wij hadden ruim 600 dakpannen aangeboden op marktplaats, gratis af te halen. Nu hadden wij 2 mensen die een grote hoeveelheid kwamen afhalen en dan 2 iets minder.
    Ik zou als ik ergens iets wat ik nodig heb gratis mag afhalen altijd een kleinigheidje geven...bv een doosje merci ofzo!
    Niemand van bovenstaande deed dat... Geeft niet maar ik was toch nieuwsgierig wat een ieder van jullie zou doen?

Dus dames laat maar horen 😉

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nou als ik via mp iets gratis op mag halen krijg je van mij een welgemeende 'bedankt hoor' maar niks erbij nee.
    Zou ik niet aan denken eigenlijk.

3. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik heb zelf nog nooit iets gratis afgehaald.
    Anderen bij mij wel. Ging niet om een grote hoeveelheid a la dakpannen, maar ik heb er nooit iets voor gekregen. Soms niet eens een dank je wel.
    En soms alleen maar gedoe met afspraken maken.

Tegenwoordig vragen we er een symbolisch bedrag voor, daar komen toch weer andere mensen op af.

Afhankelijk van wat je aanbied en wat het waard is zou ik wel wat meenemen. Maar voor een lamp of een setje kinderkleding zou je alleen een dank je wel en een glimlach krijgen.

4. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik zou bedankt zeggen bij t weggaan, gewoon omdat ik dat standaard zeg.
    Maar de 1 wil van de spullen af en de ander komt t halen dus tja zou niet weten waarom ik daarvoor zou moeten bedanken, laat staan met een cadeautje oid :(

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik zou dat ook niet verwachten. Ik ben altijd blij dat het is meegenomen, en dat ik zelf geen kosten hoef te maken om het af te voeren.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Je hebt bij ons een Facebook groep waar spullen worden aangeboden voor geld, voor niets of voor een bosje bloemen of doosje bonbons. Je moet er blijkbaar tegenwoordig zelf om vragen ;)

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Dit!

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Hier dacht ik ook meteen aan.

9. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ja is ook zo, we zijn blij dat we ze kwijt zijn.
    Blijkbaar ben ik dan een van de weinige die wel wat zouden geven.

10. Ik deed het eerst wel altijd, maar toen ik lege dvdhoesjes (dus zonder film erin), vieze kleding die zo de prullenbak in kon en kapotte apparatuur mee bleek te krijgen, ben ik daar maar mee gestopt ;) Ik bedank nu uitgebreid en stuur eventueel nog een berichtje na met hoe blij ik er mee ben, meer niet.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mee eens. Jullie willen van de dakpannen af. Wees blij dat iemand je zooi komt halen, anders had je het zelf moeten afvoeren.

TS: Heb jij die mensen ook wel bedankt voor het op komen halen?

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb ook een keer iets gratis afgehaald...en toen heb ik inderdaad een doosje chocolaatjes gegeven.

Maar dat was wel iets heel leuks wat ik zo mee kon nemen.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik haal niet vaak iets op, maar toen ik dat eens deed nam ik echt wel een zakje snoep voor hun kids mee. Het betrof dan ook een mooie zandbak. Het zou wel uitmaken wat ik zou ophalen en ik vind ook niet dat je het mag verwachten. Netjes en leuk is het wel

14. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik neem ook wat kleins mee. Is maar 1x voorgekomen maar ik zou het zo weer doen. Ik neem wel iets mee van ongeveer 2 a 3 euro. Anders kan ik net zo goed betalen voor de 'gratis' spullen.

15. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik neem dan meestal ook wel een doosje merci of iets dergelijks mee...

16. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Zou zelf blij zijn dat de zooi is afgevoerd idd. Hier hebben wij voor oude badkamerspullen van iemand een banketletter gekregen. Was rond sinterklaas. Erg attent natuurlijk. Er was nog een vrouw die extra geld had gegeven voor een flesje wijn, Een ander nam gewoon de spullen mee, ook prima. Ik vind het al prima dat het materiaal wordt hergebruikt. Die wetenschap is mij meer waard dan een attentie.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.695
    113
    Zet regelmatig wat.op fb gratis af te halen en nog nooit wat terug gekregen. Vind ik ook niet nodig. Ben allang blij dat ik iemand er blij mee kan maken en ik er van af ben.

18. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Zelf afvoeren was ook geen probleem geweest alleen nu maken we andere mensen er nog blij mee!

En ja toevallig hebben wij dat wel gedaan! En geloof het of niet, we hebben zelfs aangeboden of ze wat te drinken wilden aangezien t best warm was.

Was jij soms een van die mensen,dat je zo kriebelig reageert?

19. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Je kan toch ook weleens wat weggeven of doen voor anderen zonder iets zelf er voor terug te krijgen. Een dank je wel is wel op zijn plaats

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee hoor :D Maar ik zou sowieso wel bedanken. Gewoon uit beleefdheid. Ik zou echter niks geven. Zou niet eens in me opkomen. Bij kennissen uiteraard wel.

Deel Deze Pagina