Hartkloppingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nathalie1973, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi Lilya, ik denk dat het niet veel erger kan dan nu ;)
    voelt aan alsof mijn hart eruit springt :eek:
    Misschien moet ik eens proberen wat meer water te drinken, want eigenlijk drink ik niet zo erg veel.

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    is het aangeraden om veel zout te eten dan? schijnt nochtans niet goed te zijn voor het hart.

3. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik denk niet dat je een kilo zout moet eten :) Maar ik eet het helemaal niet. Ik doe nooit zout in mijn eten of op frietjes of zo. Dus toen ik dat zei, zei ze, ja, doe toch maar zout bij je eten.

4. Niet meer actief

Ik heb er ook sinds 2 weken last van, vooral als ik in bed op mijn rug ga liggen.
    Meestal wordt het minder als ik op mijn linkerzij ga liggen.
    Hoop dat het bij jou ook werkt.

Liefs

5. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Nou ik heb het dus ook en het is inderdaad vervelend.Dan heb ik er een paar dagen geen last van maar soms wel een paar keer achter elkaar maar wel alleen als ik in rust ben,maar hebben jullie ook zo'n snelle hartslag die van mij gaat soms wel tot 110 pm.
    Groetjes jeslin

6. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik heb dat ook en mijn bloeddruk is ook elke keer vrij laag.
    ondanks dat ik al weer zo ver in de zwangerschap ben.
    moet vanmiddag weer dus ben benieuwd.

ik heb dan ook het gevoel dat ik heel veel gedaan heb. bv trap snel 2 keer op en af heb gelopen en dat ik echt diep moet adem halen.
    maar verloskundige zeg dat die kloppingen komen omdat je dan bijna een soort flauw valt en dan komt je hart in actie om dat niet te laten gebeuren....

ah beter een te lage bloeddruk dan een te hoge toch.

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Bij mij helpt het helaas niet om te draaien op de linkerzij
    Wat wel een beetje helpt is dat ik dan in mijn nek knijp tijdens de hartkloppingen.
    Daarna zakt het weer wat af

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vannacht heb ik erg veel last gehad van die vervelende hartkloppingen. Hoewel m'n bloeddruk donderdag nog gemeten is en zeer netjes was.
    Ik heb wel twee uur wakker gelegen en zelfs als ik een arm optilde, spatte m'n hoofd bijna uit elkaar, zo leek het wel. Bah!
    Hartritmestoornissen verergerden het nog es, en op een gegeven moment maak je je zo bezorgd dat je niet rustig adem kunt halen en dan word je hoe langer hoe akeliger. Gelukkig viel ik op een gegeven moment toch weer in slaap en nu voelt het weer redelijk normaal.
    Ik hoop dat het zich niet zo erg meer herhaalt, want anders bel ik toch volgende week de internist eens voor advies.

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Mijn gyn zei dat de hartkloppingen niet altijd door je bloeddruk zijn hoor, mijn bloeddruk is perfect en ik heb last van hartkloppingen. Dat is omdat je lichaam meer bloed moet laten circuleren, voor je huid, je nieren, ... Dus je hart moet nu simpelweg voor 2 werken ipv voor jou alleen. Je kan het gevoel wel verminderen door meer te drinken. Dat helpt bij mij wel, maar dan lig ik wakker omdat ik moet plassen ipv door de hartkloppingen :)

10. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, heb ik ook last van. Ook vooral 's avonds.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Inderdaad was m'n bloeddruk vorige week heel keurig, dus daar ligt het bij mij niet aan.
    Maar die tip van meer drinken zal ik es gaan uitproberen. Liever vaak wakker van het plassen dan wakker van een onrustig hart.

12. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik heb ook last van mijn hart, volgens mij geen hartkloppingen, maar mijn hart mist steeds een slag. Het is echt een heel naar gevoel en heb het sinds een paar weken. Vooral als ik te laat naar bed ga of te druk ben, dan gebeurt het achter elkaar. Soms kan ik daardoor niet slapen, ik vind het een heel erg naar gevoel. Mijn hart klopt niet harder of zo. Zijn dit dan toch hartkloppingen of wat anders?

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dat overslaan heb ik dus ook

14. esmay

esmay Actief lid

25 okt 2006
    184
    0
    0
    Hoi!
    Herkenbaar..heb het ook..vooral laatste week..als ik nu stukje in kamer loop bonkt en gaat hij al snel..bah!
    Ook slaat hij soms over dan...kortademig ook!
    Drink ook niet zoveel..zal het ook eens meer gaan doen!
    Meer tips?

Liefs Esmay

15. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het toen ik zwanger was van mijn dochter heeeeel erg gehad. Ik had smorgens mijn brood op en 3 kwartier later begon ik het benauwd, kortademig en hart sloeg over bij fysieke inspanning. Ben bij de cardioloog geweest en er was niets aan de hand behalve dat ik last heb van een hoog hartritme (heb ik als ik niet zwanger ben ook). Hij heeft mij wel een hele goeie tip gegeven....VEEL WATER drinken want dan hebben je hartkamers meer volume en gaat je hart minder snel kloppen. Tevens inmijn geval licht verteerbaar eten (ander moet je hart/lichaam hard werken om het verteerd te krijgen). Bij mij begon het in mijn 5e maand na de tips in acht te hebben genomen ging het erg goed tot aan te bevalling!

Ik hoop dat /jullie er wat aan hebben!
    ps floradix (drankje/pillen) is ook heel goed (ivm transport ijzer/zuurstof)
    Groetjes, Chantal

Deel Deze Pagina