Hartkloppingen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kate87, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ik heb sinds een week of 2 last van hartkloppingen. Mijn hartslag is rustig en regelmatig. Maar het gevoel is zo vervelend. Soms zit het enorm op mijn borst dat ik het gevoel heb dat m'n hart eruit komt en soms voel ik het echt in mijn hoofd, alsof mijn 'slapen' echt kloppen.

    Woensdag moet ik weer naar de gyn en zal ik het dan ook aangeven. Hebben jullie dit ook? Wat hielp bij jullie?
     
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Hartkloppingen zijn toch juist een versnelde hartslag, en onregelmatig. En je zegt dat jou hartslag rustig en regelmatig is, dat zouden dus geen hartkloppingen kunnen zijn. Wellicht is het een goed idee om even je bloeddruk na te meten. Want als ik dit zo lees kan het zomaar zijn dat je nu een hoge bloeddruk hebt.
     
  3. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook, had ik vorige zwangerschap ook. Meestal wel nadat ik bijvoorbeeld de trap ben opgelopen, of wanneer ik lang praat. Eigenlijk alle momenten waarbij ik niet diep ademhaal denk ik:rolleyes:.

    Ben eigenlijk wel benieuwd wat je vk zegt, volgens mij heb ik er vorige keer niets mee gedaan. Was wel gruwelijk irritant.
     
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Dit hoort bij zwanger zijn is mij verteld, omdat je hart meer bloed rond moet pompen. Ik heb het wel veel erger als mijn ijzer te laag is dus dat zou je kunnen laten prikken.
     
  5. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Nee hoor, dan ga je eerder denken aan een ritmestoornis, zeker als deze onregelmatig is.

    Hartkloppingen zijn als je echt je hart voelt bonzen.

    Het hoort er idd bij, maar het is zooo vervelend. Gyn gaf ook aan zolang het regelmatig en rustig is hoef je er niks mee.
    Maar het zorgt er zo voor dat ik me onrustig voel.

    Dus een homeopathisch middeltje of iets waardoor het minder wordt zou fijn zijn maar kan niks vinden wat veilig gebruikt kan worden in de zwangerschap.
     
  6. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn 2e zwangerschap een AVNRT hartritmestoornis ontwikkeld waar ik (helaas) nooit meer van af zal komen. Het heeft behoorlijk lang geduurd in die zwangerschap tot ze erachter waren gekomen wat ik had. Mijn hartslag kan zo naar 200 schieten. Jouw symptoom van het gevoel dat je hart er bijna uitkomt herken ik daarmee zeker. Hoelang duurt zo’n aanval bij jou? En ben je daarna dan ook helemaal doodop en “leeg”? Pas iig op als dat het geval is en neem extra rust na zo’n aanval, ik viel hoogzwanger van de trap. Gelukkig alles eraan gedaan om mijn buik niets te laten raken, maar ikzelf ben toen weken blauw geweest. Niet zwanger heb ik minder last van aanvallen. Hopelijk dat het bij jou niet dit is, maar mocht het zo zijn dan is het gelukkig wel onschuldig al zou je tijdens zo’n aanval anders denken :eek::confused:
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik had het ook in de maand jan heel veel (was toen eind tweede trimester). Zo onrustig en vervelend gevoel. Ik bleek overigens ook rond die tijd lage vit d en bloeddruk te hebben. Heb nooit de hartkloppingrn besprokenmet vk maar nu beide waardes weer beter zijn heb ik er veel minder last van. Ik ben er overigens helemaal niet bang voor ofzo
    Bij mij zijn het meestal periodes van ongeveer een uur waarin ik continue mijn hart -voel', en dan meestal een stuk of 10 normale slagen en dan blijft het even 'hangen' en dan weer wat normale, regelmatige slagen. Maar wel dus allemaal heel hard/bonzend waarbij ik het continue voel terwijl ik gewoon zit te werken of tv kijken ofzo
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit. Heb het ook vaak aan het begin van de zwangerschappen. Of Vaak... altijd gehad vanaf week 6 tot 12 ongeveer. Nu is het wat minder maar heb het alsnog regelmatig als ik zwanger ben hoor.
     
  9. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Ik haak even aan in dit topic als TO dat oké vind,

    Ik heb nu sinds een week of 3/4 dat mijn hart overslaat, soms wel iedere 2/3 tellen. Eerst was het sporadisch, het werd steeds vaker tot zoals nu bijna vol continue. Niet afgelopen vrijdag maar de vrijdag ervoor heb ik de vk gebeld. Die dacht eerst ook aan hartkloppingen die idd wel vaker voorkomen bij zwangerschap maar na wat doorvragen bleek het toch om iets anders te gaan.

    Vorige week maandag heb ik een hartfilmpje van welgeteld 1 minuut gehad waarop niets te zien was. Ik kon hier geen genoegen mee nemen, voel me zo ellendig. Vorige week donderdag tot zaterdag een hart kastje om gehad, hier hoop ik eind van de week uitslag van te krijgen.

    Dames die dit herkennen? Het zijn dus geen hartkloppingen, die (her)ken ik wel. Mijn hart slaat continue een slag over, soms zo erg dat het bijna zeer doet en het een hoestprikkel veroorzaakt. Ik voel me naar en moe.

    @Kate87 Wat vreselijk naar en vervelend! Je gaat je er idd onrustig door voelen. Helpen ademhalings/ontspanningsoefeningen? Mag je valeriaan?
     

Deel Deze Pagina