hallo meiden ik ben 12 weken zwangeren heb met spoed een vraag gisteren dat ik dat het de 18 de was dus ik kookte een eitje zacht gekookt en heb die gegeten. savonds werd ik niet lekker en begon met spuggen . en heb een beetje over gegeven. maar dit heb ik vaker. nu op het werk. ontzettend misselijk en ook neiging tot overgeven. nu zie ik dat het de 21 was. dus gisteren de 20ste en zou ik dat eitje dus helemaal niet hebben mogen eten. kan dit kwaad ik ben erg ongerust nu. zeker nu ik me zo naar voel wat moet ikt och nu? mn collega's weten het niet. en dacht dat het geen kwaad kon op zich omdat ik wel iets heb overgegeven. maar ik kan er nog wel ziek van worden. 1 collega gaf me een glas koude melk , zit zou de maag kunnen laten rusten en als het ei echt niet goed was stimuleren er uit te komen. is er vergrote kans op miskraaam nu? ikw eet het even niet meer en schiet compleet in de stress. ik hoop dat iemand me gerust kan stellen. wat heb ik me toch dom vergist zeg, ik zal zeker beter op datums letten.
Mag je zachtgekookt ei als je zwanger bent?? Ik dacht dat je alleen hardgekookt ei mag, en daar houdt ik niet van, dus ik heb al in geen maanden een eitje gehad...
giebel, je kan er salmonella van krijgen (zoals altijd) maar dat is niet slecht voor de baby, alleen voor jezelf. De kans op salmonella is trouwens niet groter dan als je niet zwanger bent.
Zo'n klein verschil in datum zal niet uitmaken. Wel moet je inderdaad je eieren hard koken volgens mij!!
Ik denk dat je maag gewoon een beetje van streek is, tot een miskraam kan het niet leiden denk ik hoor. Daarbij ben je al 12 weken, dus ik zou me niet zoveel zorgen maken. Bij twijfel kun je altijd even met je vk bellen, die kan je ook gerust stellen!
Sluit me aan bij de voorgaande adviezen. Maar ook bij het advies, dat een zachtgekookt ei sowieso niet goed schijnt te zijn als je zwanger bent. Vergeet niet dat er momenteel ook griep heerst! Maar snap dat je je ongerust maakt na die combi. Meis, ik zou me niet al te druk maken hoor! Sterkte en hoop dat je je snel weer beter voelt!
Als een eitje niet goed is zie/ruik/proef je dat wel hoor Wij hebben vrijwel altijd eieren van de kippen van mijn ouders, als daar een ei bij zit die niet helemaal goed is, schijnt ie een beetje neon-groen op. Voor een eitje bakken doe ik ze dus altijd eerst even in een glas, bij het koken is het eiwit niet wit, maar een beetje groenig.
Dat wilde ik net zeggen, als een ei echt niet meer goed is merk je dat wel voor je het op eet. Eieren zijn best lang houdbaar en 1 dagje over de datum zou geen verschil moeten maken.
bedankt meiden gelukkig kan het geen kwaad. ik wist niet dat je geen zachte eieten mocht. inmiddels is overgeven gestopt
zou schrikken geweest zijn luna. maar opzich is de houdbaarheidsdatum een veilig gemiddelde, in principe is het niet erg om 1 a 2 dagen eroverheen te gaan. volgende keer wel ei wat harder koken ivm de bovengenoemde salmonella, echter dat zal nu niet de reden van overgeven zijn want dat duurt wel even voor je dat merkt. Waarschijnlijk is het gewoon het griepje wat heerst wat je te pakken heeft of een dagje hormonen die opspelen, ik spuug ook nog regelmatig een dagje tussendoor. Melk helpt bij mij trouwens averechts.. mooi dat het over is en hoop dat het wegblijft en het griepje ook!!