Hartoverslagen...word er gek van!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Noolaa, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,
    Nu had ik voor de zwangerschap wel eens last van af en toe een overslag, maar sinds twee dagen is het haast niet meer te harden.
    Heb nu een paar keer per minuut zo'n overslag. Ik weet wel dat het vaak onschuldig is en waarschijnlijk ligt het ook aan de veranderende hormoonspiegel, maar ik vind het toch zo'n rotgevoel.
    Vanmorgen had ik het zo erg dat ik dacht dat ik erin bleef, waardoor ik weer angstig werd en ik nog meer overslagen kreeg....erg fijn...
    Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil ;), want er valt weinig aan te doen denk ik. Wil gewoon even mijn frustraties kwijt en ben benieuwd of er meer zijn die er ook zo'n last van hebben en hoe jullie er dan mee om gaan.

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Jah ik elke avond in bed!! De eerste keer dat ik het kreeg, schrok ik me dood!! Ik blijf gewoon rustig en dan val ik vanzelf in slaap.. Ik raakte de eerste keer namelijk in paniek en toen bleef ik er ook in. Dus mijn advies is rustig blijven.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow had ik ook zo erg veel last van bij mijn vorige zwangerschap. Naar de dokter geweest en bleek ook dat mijn hartslag te hoog was ( 130 in rust )
    Naar de cardioloog geweest en daar hebben ze een echo van m'n hart gemaakt.
    Alles was gelukkig goed en lag gewoon aan de zwangerschap.

Nu heb ik het af en toe nog.
    Als ik veel overslagen heb dan hoest ik 'n keer heel goed en dan is het meestal over.

Sterkte!

4. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    Hi!
    Ik heb het ook veel en zie dat ik ongeveer zover als jij ben...
    Twee weken terug (ik 24 weken) was het zo erg dat ik naar ziekenhuis ben doorverwezen. Daar was alles natuurlijk weer rustig.
    De gyneacoloog vertelde dat het rond 25 weken heel veel voor komt omdat je kindje/placenta rond die periode hard groeit, maar vooral ook omdat je lijf dan een liter meer bloed bevat dan normaal. En dat moet je hart maar rond zien te pompen... In combinatie met warmte is dat helemaal een opgave dus dan kan ie regelmatig eens overslaan. Niets om je druk over te maken dus.
    Zet hem op!

5. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Fijn te lezen dat het vaker voorkomt, met name rond deze termijn. Had vorige week trouwens bloed geprikt en daaruit kwam dat mijn hb ook wat laag was. Normaal heb ik een hb van ruim 8 en nu was hij 6.7. En dat had volgens mij ook weer te maken met dat grotere bloedvolume. Hopen maar dat het over een tijdje weer wat beter wordt.

6. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Hier nog eentje met dezelfde klachten. Je schrikt je soms rot. Ik moet voor mijn werk dagelijks 3 trappen op en weer af. Ik moet boven eerst helemaal bijkomen voordat ik weer verder kan lopen.

Ik wilde het al maandag aangeven bij de verloskundige maar als ik het zo lees hoort het (zoals wel meer) gewoon bij!

Succes!

Liefs Bloempjuh

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb het ook gehad, en dan met name als ik op de bank lag of in bed. ik ben me ook een paar keer echt rot geschrokken... Maar het ging vanzelf weer over.

En als je het niet vertrouwd: altijd even aan de verloskundige navragen (voor je thuis zit en denkt, had ik toch maar....).

8. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    kheb het altijd wel gehad, maar sinds de zwangerschap weer meer. Vandaag ook weer best veel last van gehad, niet fijn!!! Dat belooft nog wat voor de rest van de zwangerschap ;)

Deel Deze Pagina