Droge tepels

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ringeding, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Er zal vast al wel over geschreven zijn, maar ik kan het niet vinden.

Maar mijn probleem. ik heb giga droge tepels. Ik smeer ze al in met vette creme, maar dat blijkt niet erg te werken. Iemand tips????? Ben bang dat ik straks kloven krijg en daar heb ik niet zoveel zin in. Ter info. Ik heb normaal al een hele droge huid, maar mijn tepels deden daar nooit aan mee.

2. katie26

katie26 Lid

8 feb 2009
    33
    0
    0
    rotterdam
    Hoi Marianne,

Ik heb daar ook een tijdje last van gehad.
    Erg vervelend, ik heb mijn tepels meerdere malen per dag ingevet met vaseline of een lekkere vette olie.
    Dat heeft op zich goed geholpen, hoop dat je er wat aan hebt:)

Groeten Katie

3. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Ik kan je toch echt vaseline afraden. Dit is echt troep voor je huid, pure petrolatum. Het sluit de huid luchtdicht af, waardoor deze licht verstikt en heerlijk zacht aanvoelt. Huid heeft echter zuurstof nodig, zeker gevoelige huid als tepels. Het veroorzaakt ook een zekere gewenning, want als je geen vaseline meer gebruikt, ziet je huid kans om te herstellen van de verstikking en zal daardoor in eerste instantie wat droger/stugger lijken. Waardoor je weer wil gaan smeren. Het kan een paar weken duren voor je huid zich weer hersteld heeft!
    De cosmetica industrie is zich nu eindelijk aan het afkeren van dit product, omdat de huidonvriendelijkheid vooral pas op de lange termijn is gebleken. Veel grote merken hebben het al uit hun producten verbannen.

Ik raad je het volgende aan: geen vaseline gebruiken, op dit moment zelfs helemaal niks. Geen water (kan uitdrogend werken), als water onvermijdelijk is dan lichaamstemperatuur. Absoluut geen zeep, maar ook even geen andere reinigingsmiddelen, zelfs geen oliën. Niks.
    Na een week of 3 (soms eerder soms later) heeft je huid zich hersteld. In principe hebben je tepels helemaal niks nodig om zich soepel te houden. De kliertjes van Montgommery kunnen wanneer ze niet afgesloten worden door petrolatum) optimaal hun werk doen om smeersel en geurstoffen aan te maken voor de baby. Geef ze de kans om hun werk te doen!
    Dus: laat de huid van je tepels zich herstellen, geen zeep en als het ff kan geen water op je tepels, geen smeermiddelen, laat je lichaam het werk doen.

Wil je persé toch smeren, dan kan je beter een zuivere olie (amandel, jojoba, avocado etc) gebruiken. 20 minuten na het opsmeren het residu wegdeppen met een tissue of watje.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    Ik heb ook heel droge tepels, zo erg dat ik nu al kloofjes heb. Ik moet dus wel wat smeren. Ik gebruik geen douchegel ed meer op mijn borsten en douche niet te heet of te lang. Ik gebruik als het niet anders meer kan bepanthen zalf. Dit mag je ook gebruiken op het moment dat je bv geeft, dus neem aan dat het geen kwaad kan.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Geekess, wat een goede uitleg! Kan er niks meer aan toevoegen :D

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Vaseline smeerde ik er al niet op, want daar kan ik niet tegen en het verhaal van de huid afsluiten had ik al gehoord (al hoewel mijn dermatoloog vind dat ik mijn hele lichaam 2 maal daags met vaseline in moet smeren :S ) Ik heb tot nu toe mijn tepels ingesmeerd met olijfolie. gaat al een stukje beter. Zal ze nu eens een tijdje niet insmeren, kijken wat er dan gebeurd....

Deel Deze Pagina