Hallo, Ik ben nu 32 weken zwanger. Gisteren had ik erge last van kramp in mijn buik en rug. Ik was ook misselijk en had veel last van harde buiken. Door de verloskundige ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar bleek dat de baby al is ingedaald, mijn baarmoedermond verweekt is en ik 1 cm ontsluiting heb. In het ziekenhuis werd mijn buik weer rustig, op de ctg scan was dus ook geen weeenactiviteit meer waar te nemen. Volgens de artsen moet er toch iets gebeurd zijn, anders kan ik geen ontsluiting hebben. Maar ik blijf met een paar vragen zitten, die ik vergeten ben te stellen. Betekent dit nou dat de baby eerder komt, of dat die kans groter is? En wat moet ik zelf eigenlijk doen? Moet ik rustiger aan doen of maakt dat niks uit? Dank jullie wel!
Hoi mikki, Je mag gewoon alles doen als je er goed bij voelt, geeft het harde buiken dan is het verstandig het wat rustiger aan te doen. Sommige vrouwen lopen 4 weken met 2cm ontsluiting het zegt niets over of een kindje zich eerder zal of kan aankondigen. Het kan goed zijn dat je de 42 weken gaat halen. Groetjes imke