Migraine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door priss, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priss

priss Lid

6 sep 2014
    16
    0
    0
    Joepie ik ben zwanger 😀
    Helaas heb ik nu wel weer migraine. Meestal hoor je dat vrouwen juist minder migraine krijgen tijdens de zwangerschap. Ik heb het helaas andersom.
    Toen ik nog aan de pil was had ik iedere week 1 of meerdere aanvallen. Na veel onderzoeken bleek het van de pil te komen. Direct gestopt en na 3 maand werd het beter.
    Ik was bijna een jaar migraine vrij. Helemaal blij.
    Nu ben ik sinds 7 weken zwanger en begint de migraine weer 😢
    Waarschijnlijk komt het van de oestrogeen.

Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben?
    Wat doen jullie er aan?

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Hi, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hoe ver ben je momenteel?
    Ik heb de eerste periode ook veel last gehad van migraine.
    Het komt door de hormonen. Er gebeurd zoveel in je lichaam.
    Sinds 16 weken heb ik geen aanval meer gehad.
    Hopelijk heb jij er binnenkort ook minder last van.

Edit: ah 7 weken lees ik!
    Ja dan is de storm nog niet gaan liggen inderdaad.
    Wacht het even een paar weekjes af!

3. sara456

sara456 Lid

11 apr 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb al vanaf kinds af aan migraine en nadat ik een aantal jaren geleden gestopt was met de pil is het bij mij wel minder geworden. Ik had er voornamelijk rond mijn menstruatie last van. Vanaf de 5e week van de zwangerschap heb ik weer meer last gekregen van de migraine, maar dan wel veel heftiger als daarvoor en kan natuurlijk niets innemen. Alleen paracetamol maar dat helpt eigenlijk niets. Ik lig vaak 2 dagen plat dat ik helemaal niets meer kan. De laatste paar weken heb ik er eigenlijk geen last van gehad, maar een paar dagen geleden helaas weer een aanval gehad. Ik heb helaas geen tips voor je, ik wacht ook nog steeds op de gouden tip. Soms zeggen ze dat het na 16 weken zwangerschap minder word, ik hoop het voor je!

4. priss

priss Lid

6 sep 2014
    16
    0
    0
    Hoi sara.
    Ja dat van 16 weken had ik ook al gehoord.
    Mijn huisarts zei dat ze in het uiterste geval een Sumatriptan konden voorschrijven. Maar San moest het echt uit nood zijn.

5. sara456

sara456 Lid

11 apr 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    ik ben er voor rond de 8 weken zwangerschap bij de huisarts geweest. Mijne heeft in allerlei boeken enzo gekeken, maar er was geen enkel geneesmiddel zei hij wat hij veilig zonder risico's kon voorschrijven. Ook sumatriptan niet. Mijn huisarts heeft mij dus niets voorgeschreven en doe het op paracetamol (wel dan met coffeine, dat mag wel zei hij) en dan maar plat op bed liggen tot het weer over is :(

6. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook erg veel last van gehad in het begin van mijn zwangerschap. Ik ben bij een acupuncturist geweest en deze heeft er een naaldje in mijn oor voor gezet en het was weg. Zeker het proberen waard dus!

7. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin van zwangerschap een aantal behoorlijke aanvallen gehad. Nu helemaal niet meer! Hoop dat het zo blijft! Helaas kun je er niks aan doen en er niks tegen nemen. Paracetamol werkt toch niet bij migraine. Denk om je rust en drink veel water.

Deel Deze Pagina