hartritmestoornissen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fevelyn, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Ik heb de laaste dagen veel last van hartritmestoornissen. Ik voel af en toe dat mijn hart een slag overslaat en dat voel ik in mijn keel. Ik raak daar heel erg van in paniek. Ik ga vanmiddag naar de huisarts. Het zal wel weer te maken hebben met emoties, denk ik.
    Zwanger zijn is heel erg leuk, maar ook zo spannend.... Ik wordt er soms heel emotioneel van...
     
  2. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hey Fevelyn,

    Ook ik heb hier last van maar heb het al een tijdje en kon volgens de huisarts geen kwaad..heb voor de rest een heel gezond hart! :)
    Denk omdat je hart nu extra veel moet pompen dat je het wat meer voelt overslaan...

    En klopt een zwangerschap doet veel met je..ik ben er heeel onzeker over terwijl dit mijn 2e keer is!

    Liefs Paula
     
  3. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Fevelyn,

    hartritmestoornissen komen vaak voor in de zwangerschap. Het is normaal en niets om je zorgen over te maken. Je hart heeft nu een liter bloed extra te verwerken en moet daardoor vaker en harder pompen. Soms voel je je hart in je keel kloppen, en ook een overslag kun je goed opmerken. Je reactie is heel begrijpelijk, je maakt je snel zorgen, je hebt wel een kindje in je buik! De emoties worden ook veroorzaakt door de hormonen, je kunt om het minste of geringste huilen. Geeft niet, accepteer het maar, het gaat wel weer over na de bevalling.

    Hoop je vragen hiermee beantwoord te hebben.

    Mirjam
     
  4. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Beste Mirjam,

    Bedantk voor je antwoord, het stelt me gerust.
    Ook de huisarts heeft me gerustgestelt.
    Wat ik wel gek vind, is dat ik na gisteren de baby haast niet meer voel.
    Gisteravond alleen maar 1 tikje en vanmorgen 1 tikje, terwijl hij anders heel actief is. Kan dat ook komen doordat ik me druk heb lopen maken?

    Groeten, Evelyn
     
  5. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Hoi Paula,

    Bedankt voor je antwoord, ook jij hebt mij gerustgesteld.

    Groetjes, Evelyn
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Evelyn,

    het kan inderdaad dat je de baby minder voelt als je druk bent. Als je rust neemt en je gaat even liggen en maakt contact met de baby, dan meldt hij/zij zich wel weer. Ook een bad kan helpen om te ontspannen en de baby weer te voelen.

    Mirjam
     
  7. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Hoi Mirjam,

    Nou, dat is het hem juist, als ik nu in de rust ben dan beweegt hij ook niet. Ik was zo ongerust dat ik vanmiddag de verloskundige heb gebeld. Ik mocht meteen komen en we hebben het hartje gehoord.
    Gelukkig, de tranen stonden in mijn ogen...
    Ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen en lekker te lezen enzo maar weinig beweging, behalve vanmiddag even een paar bewegingen, daar was ik wel weer blij om. De hartritmestoornissen zijn er eigenlijk heel erg als ik in de rust ben. Missschien voelt de baby wel dat ik ongerust was/ben?
     
  8. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Fevelyn.

    je kindje kan wel aanvoelen hoe jij je voelt ja. Goed dat je je eigen verloskundige hebt gebeld en dat je hartje hebt gehoord, dat stelt gerust!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina