mijn zoontje (13,5mnd) heeft een ontstoken oogje, er komt groene 'troep' uit, zn oog is dik en rood, en het oogwit is rose/rood. na het slapen zit z'n oogje dichtgeplakt, dat maken we schoon met een washandje met warm gekookt water. hoe lang kun je dit aanzien en wanneer toch maar naar de dokter?
Van Daro (gewoon bij de kruidvat o.id. verkrijgbaar) heb je fysiologische zoutoplossing om het oogje mee te reinigen. Dit zou je kunnen proberen. Mocht het na een paar dagen niet verbeteren zou ik even langs de ha gaan om een oogzalf. Succes ermee!
Ik zou vrij snel gaan want Dani had het ook en binnen no-time had hij ook z'n andere oog besmet, hij heeft er zeker 2 weken last van gehad, ik heb na 4 dagen even de HA gebeld en ze heeft toen een zalfje voorgeschreven volgende keer ga ik zeker sneller de HA bellen succes.
thnx voor jullie tips! zijn andere oogje komt ook al wat prut uit inderdaad, dat is nog wit, maar kan natuurlijk snel genoeg ook groen worden. gek detail, een van onze katten heeft nu ook een groen prutoogje sinds vanmiddag!
we zijn alsnog bij de huisartsenpost beland gisteravond laat, zijn oog zag er in een paar uur tijd opeens zo slecht uit en hij kreeg opeens flinke koorts en was echt heel ziek opeens, dat vertrouwden we niet, zo snel als het ging. hij heeft een zeer uitgebreide luchtweginfectie (welk kindje niet ) maar daarbij ook een bacteriele ooginfectie gekregen. eerst wilde de arts het nog wel even aanzien -die vind uitzieken altijd beter dan medicatie- maar wij hebben aangegeven dat hij er toch wel erg veel last van heeft (het was ook echt schrikken als je z'n oogje zag), en nu heeft ie een antibacterieele oogzalf gekregen. wonderlijk spul, 1x in z'n oog gedaan en het ziet er nu al minder eng uit dan gisteravond! het oogwit is minder vurig en z'n oogleden wat minder dik. nu maar verder uitzieken met 4x per dag sinaspril