Al bijna een jaar loop ik te rommelen met een paar kiezen links boven. Een paar maanden geleden een wortelpuntsbehandeling gehad bij de kaakchirurg, de ontsteking is helaas teruggekomen en toen was ik zwanger. Zowel kaakchirurg als verloskundige overtuigden me ervan dat ik dit ook nu gewoon kan laten behandelen (opensnijden, ontsteking weg en helaas misschien 1 of 2 kiezen verwijderen). Dit is gisteren gebeurd en ze hebben na het weghalen van de ontsteking en het 'exploreren' zoals zij dat noemden toch ook met geweld de kies verwijderd in drie stukken. Voelde ik gelukkig door de verdoving die gewoon mocht, nauwelijks wat van (behalve dat het getimmer, gekraak en getrek nogal indrukwekkend was). Maar nu!!! Ik mag dus alleen 3 keer per dag 2 paracetamol en het doet zo'n pijn! Dikke wang en ontzettend moe. Voel me echt uitgeput en weet niet waar ik energie vandaag moet halen om iets te doen. Mijn zoontje was vandaag gelukkig naar de opvang, ik heb bijna de hele dag in bed gelegen.. Ik hoop maar dat dit snel beter wordt en kijk op tegen vervolgbehandelingen (ze wisten niet 100 % zeker of de andere kies ook deel van het probleem was en gaven ook aan dat ik beter over een maand of 4 al voor een implantaat kan gaan ivm botgroei) HELPP! (Besef ook dat niemand me kan helpen nu en het gewoon de tijd voorbij laten gaan is jammer genoeg.. Ik denk dat ik vooral mijn verhaal kwijt wilde en hoop dat iemand hier ook ervaring mee heeft en me gerust kan stellen dat het snel beter wordt)
Je kunt gewoon zwaardere pijnmedicatie krijgen hoor. https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina?id=280&naam=NSAID’s+of+salicylaten+bij+pijn+tijdens+de+zwangerschap Ik zou even bellen met de poli.
Bedankt voor je reactie! Opvallend dat Lareb dat schrijft, het wordt overal zo afgeraden en ook de kaakchirurg had het alleen over paracetamol terwijl ik de vorige keer, met de wortelpuntsbehandeling, ook een recept brufen kreeg (toen was ik nog niet zwanger). Ik hoop dat het morgen minder is, ik kan er inderdaad voor bellen, zat ook te twijfelen of ik niet toch een keer extra paracetamol zou kunnen nemen. Maar ik zou het mezelf dan niet vergeven als het nu nog mis zou gaan ben ik bang..