Mijn dochtertje is 4 maanden oud. Ik geef flesvoeding. Ze heeft de laatste 2 weken weer veel last van haar darmpjes lijkt het. Tenminste dat denk ik... Ze wordt dan vaak na een uur al huilend wakker en vaak zit er dan weer een boer dwars. Vaak blijkt dat niet het enige. Ze laat vervolgens veel scheetjes en begint dan onbedaarlijk te huilen. Ook spuugt ze zuur ruikende melk. Ze heeft ook de laatste tijd minder honger. Soms als ik na 3,5 - 4 uur de fles geef drinkt ze maar 75-100 ml. Daardoor geef ik nu ook meer kleine flesjes op een dag immers op die hoeveelheden kan ze geen 4 uur teren. Ze slaapt dan door dit alles weinig op een dag. Vaak duurt het daarna nog een dag, dan slaapt ze bijna weer een hele dag om de schade in te halen, dan gaat het weer een dagje goed en dan begint het weer. Ik heb al infacol geprobeerd, sab simplex etc. Het gekke is dat het voor de afgelopen 2 weken best goed ging en ze er eigenlijk helemaal niet meer zoveel last van had. In ieder geval is het ritme een beetje zoek en ik wordt er ook ongerust en moe van... Wie helpt?
Dit hebben wij ook in erge mate gehad. Reflux en heel veel darmproblemen. Die darmen zijn nu trouwens nog een zwak punt en ze is inmiddels 6 jaar. Ze dronk toen ze een maand of 4 was ook weinig, spuugde veel en had veel buikpijn. We hebben dagen gehad dat ze 's morgens met veel moeite 100 cc. dronk en pas 's avonds om 20.00 uur nog eens 100 cc. Heel frusterend en je wordt er verschrikkelijk zenuwachtig van, ze krijgen zo te weinig voeding en vocht binnen. Het ging beter toen ze vast voedsel ging eten en zittend ging eten. Maar dat duurt nog een tijdje. Ik wens je heel veel sterkte. Misschien kun je eens een bezoek aan een osteopaat brengen, dat wil nog wel eens verlichting geven.
Hebben jullie er nog iets aanvullends mee gedaan....medicijnen ofzo? Of gaat dat vanzelf over? En hoe krijg je zo weer een ritme?
klinkt me heel bekend in de bij ons hadden de middelste en de jongste het maar al vanaf de geboorte zowat Klnikt als reflux ,zou naar dehuisarts gaan voor medicijnen hier gebruiken we zantac en motillium en ik heb binnen een paar weken een heel ander kind wat ik gewoon wakker moet maken voor voedingen ipv dat ze de hele dag wakker is en heel veel huilt!! doen hoor meid! bij d emiddelste wist ik t ook niet en heb 6 weken met ene krijsende baby gezeten toen doorgestuurd door de verlosk en medicijnen gekregen wat een verandeming nu hebben z ebij mij ook koemelkallergie maar de meeste klachten kwamen van de reflux