Zouden het dan de kiezen zijn?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

    Marieke1978 Actief lid

    16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

    Volgende probleempje hier in huis ;

    Zoontje heeft sinds dinsdagmiddag ongeveer 39.0 graden verhoging. Soms iets lager, soms iets hoger.
    Eet en drinkt goed. Goeie luiers. Speelt lekker, kalmer maar verder doet ie niets geks.
    Hij begint alleen soms uit het niets te huilen, heel fftjes en dan houdt ie wel weer op.

    Longetjes, neus,oortjes en keel zijn nagekeken gister en was allemaal goed. De dokter kon verder geen gekke dingen ontdekken aan hem.

    Nu at ie net een cracker en toen begon ie ineens, toen ie aan het kauwen was, te huilen. Hij moet alleen de laatste kiezen nog krijgen en die kan je bijna onmogelijk zien zitten/komen. Zover doet ie zijn mondje niet meer open zonder me te bijten, haha...

    Bij de voorgaande tanden heeft ie wel eens wat verhoging gehad, maar dit is de 3de dag al. Paracetamol helpt wel wat, hij voelt zich duidelijk beter en de koorts neemt wat af.

    Weet iemand of die laatste kiezen vervelender doorkomen dan de voorgaande?

    Je gaat zoeken naar een oorzaak he, haha...en dis de laatste die ik me zo kan bedenken ;)

    Groetjes Marieke
     
  2. Josjes

    Josjes Actief lid

    6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Hmm ik ben ook erg benieuwd! Zit hier een beetje met hetzelfde geval:)

    Ze is koortiger en niet lekker, begon me ook af te vragen wanneer nou die laatste 4 kiezen eens doorkomen. Hier helaas bij iedere kies/tand een drama geweest..

    Ook ik kan niet goed meer in dr mond kijken zonder dat ze me lekker bijt...

    Moet de gekste dingen uit halen om haar te laten lachen in het licht zodat ik even in dr mond kan gleuren maar je hebt maar een paar seconde he..;)
     
  3. Marieke1978

    Marieke1978 Actief lid

    16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hahahaha, ja dat ken ik inderdaad! Zo gek mogelijk doen zodat ie gaat lachen en mama ff snel kan loeren ;)

    Hoelang mogen ze trouwens een koorts van ongeveer 39 hebben?
    Ben al naar de dokter geweest en kwam niets verontrustends uit...

    Groetjes
     
  4. Josjes

    Josjes Actief lid

    6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Ik denk dat die laatste kiezen een heeeeel lang proces is.. dat het ondergronds lang pijn kan doen en dus ook in de kaak en oren. Maar je ziet het niet :(

    En die van mij kan nog niet praten, tenminste niet zeggen dat ze daar pijn heeft. Ik merk wel dat er iets niet lekker zit bij haar oortjes en koorts en (nog) slechter slapen..

    eten gaat wel prima, op sommige dingen na. Hier ook nu 3 dagen koorts. Maar inderdaad 39 is niet zo verontrustend dat je er iets aan kan doen.

    Ik denk na 3/4 dagen nog eens bellen? pff.. ik weet t ook niet en zit al weken haar op dr kop te houden om te gluren ;)

    Hoe oud is jou kleintje
     
  5. Marieke1978

    Marieke1978 Actief lid

    16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoihoi,

    Hij is nu 19 maanden, net zo oud als jou meisje zag ik ;)

    Ik moet ook zeggen dat ik een beetje zenuwachtig aan het zoeken ben naar een oorzaak, haha. Hij is,geloof het of niet, nog nooit een dag ziek geweest. Op lichte verhoging na van andere tandjes of vaccinatie. Maar dan had ie alleen verhoging en was ie niet ziek.

    Dus ik sta er ff van te kijken nu...maar goed, voor alles een eerste keer he, hahaha!

    Ik zei gister ook al tegen de dokter dat, sinds ik moeder ben geworden, ik een beetje een mietje ben :D

    Had mijn tandarts eens gebeld net en die gaf aan dat het zou kunnen inderdaad. Hij kwijlt sinds een paar dagen ook weer. En achterste kiezen kunnen grotere druk veroorzaken op tandvlees waardoor ze meer pijn hebben. En wat betreft de koorts; kan bij de ene tand wel voorkomen, bij de andere weer niet.

    Ach ja, ik berust maar ff in het feit dat ie gewoon niet lekker is en zet de "stressige-modus" maar eens ff uit :p
     
  6. Josjes

    Josjes Actief lid

    6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Hier is ze 21 maanden en denk dat het al lang aan de gang is. Net nog eens opgezocht en gemiddeld komen ze tussen de 20 en 24 maanden.

    Alhoewel ik op een belgische site weer veeeel later tegenkom :(

    Hier is ze ook al lang niet ziek meer geweest (yeuhj) maar tja.. ze is gewoon sneller gepikeerd. Verder is er weinig aan te doen en ik blijf wel iedere dag kijken als het lukt;)

    Ben jij al wel eens bij de tandarts geweest met jouw kleine? hoor in mijn omgeving dat ze dat al wel eens doen.

    Denk dat ze hier dr mond stijf dicht houd.

    Nu we het toch over tanden hebben.. als jij jouw mannetje zijn tanden poetst doet het dan ook zo pijn bij de bovenste voortanden? Ik zie hier geen gekke dingen maar ze krijst het uit..

    En inderdaad, je kunt er weinig aan doen wie weet weer een bijtring?
     
  7. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    afgelopen weekend 3 dagen koorts tegen 40g aan, met zetpil zakte iets en steeds weer terug gekomen. hij had geen blaren vr weekend, maar na die 3 dagen koorts nu wel enorme 3 blaren met zwarte vlekjes, paarsig, 2 bij kiezen en 1 witte punt bij hoektandje. hij hoeste niet, neus schoon, ogen schoon, oren schoon, geen oorpijn, ik liet ook zij urine checken: schoon. at en dronk goed vr zijn doen. sliep slecht en inderdaad uit het niks huilen, gillen.maaarrr: hij wees wel steeds zijn wang aan als ik vroeg en zijn kaak.het was duidelijk pijn van kiezen. hij heeft de pijn nog steeds, huilt met handje op zijn wang. maar geen koorts gelukkig. met zetpil kan hij de dag door. pfff. ik zal zo blij zijn als gebit eens klaar is. hij wordt r echt ziek van.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Hier zijn we met de eerste kies bezig. Pff, verhoging, stinkluiers en krijsend wakker worden :(. Ben benieuwd wanneer ie door is. Tis nu nog een flinke rode bobbel.
     
  9. Storm

    Storm Niet meer actief

    Je kindje kan natuurlijk altijd afwijken van de gemiddelde cijfers met het doorkomen van tanden en kiezen. Er zijn kindjes van 14 maanden die het melkgebit compleet hebben.

    Mijn zoontje is nu bijna 18 maanden en is al wel anderhalve maand aan het spoken met wel verhoging, geen verhoging, goed eten, niet willen eten (maar dan ook echt niets) of alleen toetje en drinken. Zelfs fruit laat hij dan staan. Zit aan zijn oren, maar die zijn prima (lang leve de ha). Dan wel in zijn hum, dan weer niet. Kauwt bij vlagen heel veel op zijn vingers, idd ook kwijlen. Dan weer veel poepbroeken en rode billen, dan weer heel normaal.
    Ik denk dat het ook de laatste kiezen zijn, da's alles wat hij nog moet. Soms is hij de hele dag prima en als hij dan naar bed gaat 's avonds is het mis. Huilen, gieren, brullen en gewoon ook echt boos zijn.
    Las ook al ergens dat het best een tijdje kan duren voordat ze daadwerkelijk doorkomen.
    Ik twijfel soms gigantisch, maar heb dit ook gehad met de vorige kiezen onder. Toen heeft hij ook een tijd zo lopen spoken en toen ik dacht dat ik het me dan wel in zou beelden, waren er ineens twee kiezen door.
     
  10. Josjes

    Josjes Actief lid

    6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    koorts al minder..?
     
  11. Lala87

    Lala87 Bekend lid

    16 jul 2008
    628
    0
    0
    Klopt hier 13 maanden, en nog 4 kiezen te gaan.. Wij slapen dus nooit een nacht door, want er is steeds wel 1 tand op doorkomen.. :(
     
  12. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier dus ook alleen is Aaron wat ouder.
    Met 9 maanden was de eerste tand door en sinds hij 8 maanden is, kunnen we het aantal ongestoorde nachten op 4 handen tellen ;).

    Overigens heeft Aaron nooit hoge koorts gehad van het krijgen van tanden. Hoe is het nu?
     

Deel Deze Pagina