Ik ben gisteren met Eef naar de huisarts geweest en die dacht dat ze buikgriep had en een oorontsteking, hij wou er even niets voor geven, ze moest het uitzieken. Nu heeft ze er een heel naar droog hoestje bijgekregen waarbij ze krokhalst en begint te huilen en ze loopt continu te boeren, ik heb zelf het gevoel dat haar keel ook ontstoken is. Ondertussen heb ik nu een kind dat al drie dagen amper wat gegeten heeft, amper wil drinken en ook nog aan de diaree is. Ik ben helemaal niet van de medicijnen, maar ik merk gewoon dat ze zich hondberoerd voelt.. Wat zouden jullie doen, huisartsenpost bellen of nog een dag wachten? oja toen ze vanmorgen wakker werd had ze 37.6 gisteravond 38.6.
Je kan altijd bellen, al is het maar voor advies. Als hun het nodig vinden kan je altijd langs komen natuurlijk. Dus bel ze even en leg je verhaal even voor Beterschap met de kleine, zo zielig als ze zo beroerd zijn
hier van de week hetzelfde gehad. ik heb van de huisarts domperidon voor zuigelingen gehad, maar volgens mij kan je dit ook gewoon in een apotheek halen zonder recept. Dit helpt tegen misselijkheid en braken enzo. Hier heeft het goed geholpen. Ze ging daarna weer een beetje drinken en eten en toen knapte ze weer wat op. misschien een idee?
met zo weinig koorts denk ik niet dat de hap je zo snel laat komen. ik zou idnerdaad proberen een middeltje tegen de misselijkheid en braken te halen. wellicht gaat ze dan beter drinken en eten en kan de ontlasting wat vaster worden. keelpijn is natuurlijk vreselijk voor kindjes, je kan vragen aan de hap wat te doen eventueel. beterschap ermee.
Gewoon even bellen en overleggen. Ze kunnen je vast wel adviseren wat te doen. Beterschap voor je dochter.
bellen kan altijd... al is t voor advies..... waterijsjes is vaak een wondermiddel... ze krijgen vocht binnen, de kou verdoofd de keel een beetje, misschien dat ze dan ook wat meer gaat eten..... helaas heerst deze verkoudheidsvirus... hier ook een ventje dat dunneluiers produceerd, en met een naar hoestje.... maar wat de HA ook zegt uitzieken.... voor een virus is geen medicijn... ja een hoop liefde...... wel even die oorontsteking in de gaten houden......
Ik zou de dag nog even afwachten, en evt wat hoestdrank of misselijkheidspillen regelen. Vaak loopt de koorts in de dag op. Als hij nou in de middag echt hoger wordt, dan kun je altijd nog even bellen om te vragen of het nodig is om langs te komen. Soms is het fijn dat iemand van de HAP even meeluistert, voordat je de nacht ingaat
bellen! zeker als je kindje er last van heeft! ik kreeg zondagavond ook te horen dat daniel maar moest uitzieken, donderdag nog keer naar de dokter geweest en toen bleek hij dubbele oorontsteking te hebben en kreeg dus acuut drankje mee waarna hij zo van de koorts af was!
Ik zou als je twijfelt altijd bellen. Misschien hoef je niet te komen, maar krijg je iig advies wat te doen.
Hoe oud is je kindje? Toen mijn zoontje 2 maanden was had hij ook koorts. Ik heb toen 2 dagen afgewacht omdat ik niet als een overbezorgde moeder wilde over komen. Toen ik uiteindelijk toch nnar de HA ging, vertelde hij mij dat babies onder de 4 maanden geen koorts horen te hebben Na 1 dag antibiotica voelde hij zich weer helemaal beter. Kortom, als je het niet vertrouwd gewoon gaan Je hebt niet voor niets een moederinstinct meegekregen. Succes ermee!
Ik zou ook bellen hoor. Beter te vaak dan te laat zeg ik altijd maar. En, wat hiervoor al vaker gezegd is, al krijg je alleen maar advies....dan weet je toch weer iets meer. Ik zou zelf niet zo snel zelf gaan dokteren, want je weet niet wat het is. Pcm kan altijd wel, maar verder ben ik niet zo van al die middeltjes bij de drogist. Sterkte met je kleine meid! *knuffel*
Bellen kan altijd, gewoon doen als je je zorgen maakt. Maar ik denk niet dat ze veel kunnen doen. Een keelontsteking doet volgens mij zoveel pijn dat ze echt de hele dag huilen (deed ik tenminste wel toen ik het had ). Eva is sinds eergisteren ook ziek, verkoudsheidsvirus, keelpijn en buikgriep, ze treft het echt... Gelukkig wil ze graag drinken (waarvan de helft er weer uit komt), ze plast regelmatig, slaapt veel en is verder wel alert. Dus ze gaat het gewoon lekker uitzieken, als het maandagochtend nog zo erg is ga ik wel even langs de huisarts. Temperatuur heb ik geen idee, krijg het niet voor elkaar.
Eva krijgt trouwens wel motilium, dat hadden we nog staan voor de reflux van Lisa. Ik heb wel het idee dat het werkt. En af en toe paracetamol, maar dat wil ze meestal niet en dan lukt het meestal niet om te geven.
na een aantal berichtjes dacht ik, ik wacht tot twee uur en dan kijk ik of ik ga bellen. Rond tien uur was ze zo beroerd dat ik haar in bedje heb gestopt. werd om 12 uur wakker en at een half boterhammetje en begon weer te drinken. ook was haar poep niet meer waterdun, maar meer een soort brei.. (sorry) dus dat was allemaal super... tot mijn maag dus omhoog begon te komen dus terwijl eef weer voorzichtig aan het opknappen is hang ik nu boven de pot. wel vreemd om te zien hoe vlot ze op kunnen knappen, bedankt voor jullie adviezen! groetjes
zo gaat het meestal met kleintjes. zo zijn ze ziek en zo zijn ze weer beter. wij hebben er meestal langer last van. beterschap voor jou.
Ik heb uiteindelijk wel de huisartsenpost gebeld. Eva had 40,5 graden koorts 3 kwartier nadat ik een paracetamol had gegeven. Klaagde ook telkens over buikpijn en keelpijn. Vond het toch een beetje eng. Mocht meteen langskomen maar gelukkig klonk/zag alles er goed uit. Gewoon uitzieken dus, arme hummel.
Mijn huisarts (waar ik vrijdag was geweest) zei dat het een echte epidemie is op dit moment.... gastro huppelepuppus... wordt hier gek van de buikkramp.. burb..
Ik hoorde het ook van de kinderarts donderdag, lagen ook weer veel kindjes op de afdeling, krijg daar dan meteen de kriebels van, hoop het nooit meer mee te maken, een kindje in het ziekenhuis. Vriendlief is net nog naar de huisartsenpost geweest om de urine van Eva na te laten kijken (moesten we nog even doen). Geen blaasontsteking gelukkig (omdat ze zo klaagt over pijn in haar buik). Waarschijnlijk (en hopelijk) zal het morgen wel wat beter met haar gaan. Lisa is ook helemaal van slag door de zieke Eva (maar gelukkig zelf niet ziek en ik hoop dat dat ook zo blijft!).