Wie heeft er ervaring met een geconstateerd hartruisje bij haar baby? De CB arts hoorde dit de laatste keer bij mijn dochter, ze was toen precies 12 weken. Hoewel ik weet dat dit meestal onschuldig is, maak ik me toch wel wat zorgen. Ik vraag me ook af hoe het kan dat dit niet eerder door de CB arts is gehoord dan. Aankomende week ga ik met haar naar een kinderarts hiervoor. Iemand ervaring hiermee?
Geen ervaring mee maar wel eens gehoord. Evenals dt het geen probleem hoeft te zijn en dat ze er overheen kunnen groeien zeg maar. Maar ik snap dat je je zorgen maakt hoor. Zou ik ook doen. Dus succes en sterkte!
Ja, hier ook gehad bij de oudste en er was uiteindelijk niks aan de hand. Wel was hij een paar keer gecontroleerd door een KA, uiteraard vond ik het alleen maar goed. Ik hoop dat het bij jullie ook niks is, probeer iig rustig te blijven en jullie KA afwachten, succes!
Hier hadden ze bij mijn oudste een hartruisje gehoord. We zijn toen doorgestuurd naar de ha en voor de rest niks. Het groeit van zelf dicht zeiden ze. Succes..
De kans is inderdaad heel groot dat het niks is. Het grootste gedeelte van de hartruisjes is onschuldig. Vaak kunnen ze aan het soort ruis al horen wat ze vermoeden. Was het een hard of zacht ruisje dat je weet? Hier na de geboorte het hartruisje ontdekt bij onze zoon, alleen dit was dan helaas wel een negatief ruisje. Maar hoe lastig het klinkt probeer je niet al te druk te maken want echt de meeste ruisjes zijn allemaal onschuldig.
Onze dame heeft een lichte hartafwijking, maar heeft ook een ruisje. De kindercardioloog gaf aan dat dat ruisje geen enkel probleem vormt. Het gaat dan om een klein gaatje in de hartwand, die gewoon nog dicht moet groeien en dat gebeurt vrijwel altijd en kan dus geen kwaad. De cardioloog heeft ons met een tekening laten zien dat dat gaatje dan vaak er nog is, omdat tijdens de zwangerschap die kamers afgesloten moeten gaan worden, en dat bij een deel van de kids dat nog niet helemaal af is als ze geboren worden. Maar dat gebeurt dan dus gewoon na de geboorte alsnog. Goed hoor, dat er even naar gekeken wordt door iemand die er meer van weet: liever voor niets wat extra onderzoek, dan omgekeerd, maar meestal is het dus niets om je druk over te maken.
Ik weet dat mijn nichtje het ook heeft gehad, daar konden ze zelfs tijdens de zwangerschap al merken dat ze af en toe ook een onregelmatig ritme had... Maar is vanzelf weer helemaal goed gekomen, was niets aan de hand dus! Succes, kan me voorstellen dat het je toch niet lekker zit dus is het goed dat er naar gekeken wordt.
Hier hoorden ze indertijd bij onze zoon die toen 3,5 jaar was ineens een hartruisje.Nooit wat over gehoord op het Cb dus ik schrok wel even.De cb arts zie direct al dat het onschuldig ruisje was en dat ze dit vaker hoorden bij peuters ivm het bloedvolume wat door de bloedvaten wordt gepompt.Ik heb het toen nog een keer bij de huisarts laten controleren maar die hoorde helemaal niets.Ondertussen is die bijna 9 jaar en kerngezond.heb het nog wel een keer tussentijds bij de schoolarts laten controleren maar die hoorde ook niets meer. Het is idd vaak onschuldig maar altijd goed om het door een kinderarts te laten beoordelen.
een hartruisje hoeft indd geen problemen te veroorzaken . hoe harder het ruisje klinkt hoe kleiner het gaatje is en dat is meestal gunstig . ik snap je angst als geen ander mijn zoontje is met een zwaar hartafwijking geboren heeft ondertussen ook al 2 hartoperaties gehad dus helaas weet ik best veel van hartjes al is het wel bij elk kindje anders ik hoop voor jullie dat het gewoon onschuldig is en dat het indd een klein gaatje is die groeien 9 van de 10 vanzelf dicht en heeft geen gevolgen sterkte
Bij ons meisje hoorde ze bij het eerste cb bezoek een hartruisje. Ze stuurde ons door naar de ha en die zei dat het wel een hard hartruisje was en stuurde ons door naar de ka in het ziekenhuis hier in de buurt. En die stuurde ons door naar het Sophia ziekenhuis in Rotterdam. We hebben 3 maanden lang elke maand een echo laten maken van haar hartje en helaas groeide het gaatje niet vanzelf dicht. Ons meisje groeide ook niet zo hard als andere kindjes van haar leeftijd. Toen ze 4 maanden was is ze geopereerd. Ik moet zeggen dat het natuurlijk vreselijk was om dit te weten maar dat ze operatie en herstel mij allemaal heel erg is mee gevallen. Ons meisje heeft er weinig tot niets van gemerkt en was 4 dagen na de operatie al weer aan het lachen! Nu is ze kerngezond
Hier ook gehad met mijn zoontje de ene cb arts hoorde het wel de andere niet, toen weer wel. Doorverwezen naar HA. Die hoorde het ook weer niet en op het cb weer andere arts die ook niets hoorde. Hoeft dus niks te betekenen . Laatste keer met luisteren was hij 4 maanden en hoorde ze niks. Ze vertelde kindjes er vaak overheen groeien. Hopelijk is dat bij je dochtertje precies zo .
Bedankt voor de reacties. het is een zacht ruisje, daarover maak ik me dus wel wat zorgen omdat dit eerder op een gaatje zou kunnen duiden. Maar goed, eerst maar even het oordeel van de KA afwachten alvorens me echt zorgen te gaan maken. Gelukkig kunnen we daar vrijdag al terecht. Nelly: wat rot voor jullie zeg! Pommeltje: wat hield bij jouw kindje het negatieve ruisje in dan?