dreumes met driftbuien.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Mijn zoon heeft al sinds een aantal weken heel veel last van driftbuien. vooral bij het ontbijt is het elke dag feest. om te beginnen wil hij smorgens meestal geen schone luier dus dat is al het eerste gevecht. huilen, gillen krijsen... en niet meewerken natuurlijk.
    dan vraag ik of hij pap wil of brood, maar als hetgeen hij gekozen heeft dan voor zijn neus staat wordt hij heel boos. meestal zetten we hem dan even op de gang. vaak moet dat 2 of 3 keer en daarna gaat het goed... ik ga hem niet alsnog iets anders geven.

ik weet dat het erbij hoort, maar hij heeft er op het moment gemiddeld wel 3 of 4 per dag. en soms duurt het wel een half uur of langer... pfff..

2. Nati

Nati Niet meer actief

Ik herken het, heb er net ook een topic over geopend! :D
    Mijn dochter is ook 20 maanden en heeft elke dag na haar dutje zo'n bui. De rest van de dag kan ze ook wel driftig zijn, maar dat is meestal vrij snel over als ik het negeer. Maar kan wel vermoeiend zijn en niet altijd even goed uitkomen, he. Ik zie dat jij ook nog zwanger bent, dan kan het soms al helemaal 'enerverend' zijn.
    Soms moet ik er ook wel om grinniken, het heeft ook wel iets aandoenlijks zo'n klein mensje die helemaal in de knoop zit met zichzelf.

3. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Hier zijn we er ook in beland maar op zich nog wel te doen. Inderdaad ook 's morgens het ergste voordat we ontbijten heeft hij al gillend en huilend door de kamer gerend. Om daarna zich op mama te storten en daar uit te huilen, zo lief haha. Daarna is alles weer goed en kunnen we ontbijten.

Dit is het vaak wel voor de rest van de dag. Hoewel hij nog wel eens zo kan reageren wanneer hij iets wil wat hij dan niet mag. Zoals een koek of dat hij alles uit de keukenla trekt en dan met name alles wat eetbaar is.

Ik laat hem voornamelijk uitrazen en dan mag hij daarna bij mij uitsnikken. Het is erg vervelend voornamelijk voor zichzelf.

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Vooral bij driftkikkers nooit laten kiezen! Jij bepaalt wat hij eet, anders is het vragen om problemen!

5. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Hier beginnen de driftbuien ook. Meestal als hij niet snel genoeg eten krijgt, of als hij zijn zin niet krijgt, of als iets niet lukt. Gisteren was hij zo boos omdat het hem niet lukt zijn duplo autootjes los of aan elkaar te krijgen. Dan hielp ik hem maar moesten ze gelijk weer terug vast of los. Dus heb ze toen maar gewoon afgepakt. En verder negeer ik het zoveel mogelijk.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Het duurt hier geen half uur maar ook een driftige pittige dreumes...streng en consequent zijn..gewoon doorgaan en je niet laten leiden door de driftbuien. Aan tafel driftig zijn (hier omdat het te lang duurt) is stoel omdraaien en je mag er weer bij als je je kunt gedragen. En idd niet laten kiezen..snappen ze nu nog niet goed wat de grvolgen van kiezen zijn.

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik geef hem misschien inderdaad te vaak keuzes. ga ik eens wat minder doen ;)

8. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochter begint ook sinds kort echte driftbuien te krijgen.
    Wanneer ze iets niet mag aanraken wat gevaarlijk is en ik spreek haar daarop aan dan gilt ze en slaat ze wild om haar heen.

Meestal zeg ik dan SSSST en leg een vinger op de mond en kijk haar dan boos aan, soms word ze dan veeeel rustiger maar als ze eigenwijs doet en niet wilt luisteren doe ik haar in bed + deur dicht tot ze uitgegild is.

Ik geef haar ook zo min mogelijk keuzes. Wat ik eet dat eet ze ook klaar!

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Oooh ik wordt er gek van. Heb ook nog een zes weken oude baby. Aargh
    Zodra baby de fles krijgt begint dreumes te muiten of te dreinen. En als je hem aanspreekt dan krijg je als toetje een driftbui. Zucht

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    jaa herkenbaar.. haar driftbuien negeer ik.. gaat ze haarzelf/mij pijn doen of met spullen gooien zet ik haar op een veilige plek.
    Als ze uitgeraasd is loop ik naar dr toe meestal komt ze me al snikkend omarmen en dan is t ook goed. Vaak gaat t dan ook de hele dag verder goed.
    Hier komen ze t vaakst als ze echt moe is e rond etenstijd.

11. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Herken het ook. Laat dr meestal maar even uit razen of ik loop even weg. Behoorlijk vermoeiend als je ook nog zwanger bent:) maar goed het hoort bij de leeftijd.

Deel Deze Pagina