hoe geven jullie vitamine D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bumpie, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Ik moet sinds vandaag elke dag 6 druppels vitamine d gaan geven. Was een nieuwe richtlijn volgens cb bij flesvoeding alle kindjes moet dat dus nu.

Maar hoe geven jullie die? met een lepeltje of door de fles?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik geef borstvoeding en de vitamine D op een lepeltje.

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik geef het ook op een plastic lepeltje. Gaat eigenlijk heel goed zo.

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hey bumpie! ik geef de vitamine D (en K) ook met een plastic lepeltje vlak voor de borstvoeding.. is handig om dan gelijk het flesje te geven zodat ze het binnenhoudt, of evt even je pink in haar mondje (was tip van het CB) zodat ze het doorslikt, anders kan ze de neiging hebben om het weer haar mondje uit te laten lopen
    succes :)

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier ook altijd op een lepeltje

6. adi

adi Niet meer actief

Een beetje off-topic, maar heb je toevallig gevraagd wat de reden is van deze wijziging in richtlijnen?
    Is de samenstelling van de kunstvoeding veranderd?
    Zijn er onderzoeken verricht waaruit blijkt dat babys toch een tekort hebben aan vitamine D?

Hoe komen ze erop om het ineens weer te veranderen? Ben ik gewoon benieuwd naar, ik las het laatst ook ergens.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zelfde hier

8. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Geef ook bv en altijd via lepeltje, hij doet zelfs zn mondje ervoor open :D

9. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik weet niet waarom het veranderd is. Ik had het laatst ook al ergens gelezen. Ik denk als het moet hoor ik het vanzelf;)

Nou ga het straks maar eens proberen met een lepeltje.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij druppelen altijd rechtstreeks vanuit flesje in de mond eigenlijk..

11. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Vraagje; mag dat niet in de fles, dus door de melk?

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Bij mijn cb zeiden ze dat het gebleken was dat zo en zo alle mensen te weinig vitamine d binnen kregen, en dat het daarom veranderd was.

13. adi

adi Niet meer actief

Om die reden is gestart met het geven van EXTRA vit D aan kinderen tot 4 jaar. Ik kan me voorstellen dat volwassenen misschien een tekort krijgen bij te weinig zonlicht.
    Maar kleine kinderen krijgen al 200% van de benodigde dagelijkse hoeveelheid. Als ik het omreken naar wat ts nu erbij moet geven, krijgt haar kindje straks ong 350% van de hoeveelheid die haar lichaam eigenlijk nodig heeft.

Waarom dan vraag ik me af. Teveel aan toegevoegde vitamines is ook niet goed.

14. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik geef het wel bij de ochtendfles. Staat ook op de verpakking dat dat kan.

TS: je geeft aan dat het CB gezegd heeft dat je 6 druppels moet geven. Maar je moet dan wel uitkijken welk merk je gebruikt. Van Davitamon moet je geloof ik 10 druppels geven, maar voor dezelfde hoeveelheid "ingrediënten" hoef je bij die van het Etos huismerk maar 2 (volgens mij) te geven.

Adi: ik snap wel waar je bezorgdheid vandaag komt. Ik heb ook ooit iets gezien van de Keuringsdienst van Waarde over de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid. Vaak denken mensen dat je nooit genoeg vitamines binnen kunt krijgen. Maar bijvoorbeeld een "overdosis" aan vitamine A kan de volgende symptomen veroorzaken:

Gebrek aan eetlust, verminderd gezichtsvermogen, hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid, duizeligheid, spierpijn, oogafwijkingen, haarverlies en/of roodheid en schilferen van de huid.

Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd waar dat nieuwe advies opeens vandaag komt. Ik ben het een aantal weken geleden ook bij gaan geven, op advies van de diëtiste. Toen ik de druppels bij de Etos ging halen, vertelde de drogiste me dat ze de Gezondheidsraad de intentie heeft om de huidige aanbevolen hoeveelheid nog eens te gaan verdubbelen.. :$

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zo deed ik het ook.
    nu vitamine tabletjes.

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij geven bv en kv en ze krijgt voor haar toetje altijd een lepeltje met vit D, anijssmaak. Ze vindt het hartstikke lekker!

Toen ze alleen moedermelk kreeg gaven we het voor de laatste voeding als ze ging slapen. Ook gewoon met en lepeltje. Ik zie me al 10 drupjes in/naast de mond van een beweeglijke baby druppelen, haha!

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben het vanaf het begin met een plastic lepeltje gegeven. Blikbaar zijndie druppels erg lekker, want hij doet er nog steeds braaf zijn mondje voor open, ook als hij zijn eten laat staan.

Ik bem trouwens geen extra vitamine D gaan geven door dit advies. Het wordt sowieso al door een aantal deskundigen twijfel getrokken, dus wij geven het alleeop dagen dat we niet veel buiten zijn eweest met de kleine of als hij voor het grootste deel bedekt was met kleding. (Dat zal dus steeds meer worden.) Ik ben zelf wel extra vitamine D gaan slikken sinds vandaag. Het weer wordt minder, dus ik zal zelf ook minder zonlicht gaan krijgen. En aangezien ik bv geef, wil ik wel zeker weten dat ik voldoende binnen krijg.

18. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier net zo ;)

19. misa

misa Niet meer actief

Hier pas sinds kort begonnen, maar nooit van het cb gehoord. Wij doen het door de fles!

20. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Zijn die richtlijnen dan pas veranderd?
    Want ik heb er nog helemaal niks over gehoord (en geeft dus ook geen extra vitamine D)

De boys krijgen een tabletje

Deel Deze Pagina