Nog niet eens zwanger en nu al bang voor bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hedda, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hedda

Hedda Nieuw lid

22 okt 2012
    2
    0
    0
    Zaanstad
    Hallo ik zal me even voorstellen ik ben Heddie en 29 jaar..
    Mijn vriend en ik hebben een kinderwens die we snel in vervulling willen laten gaan.
    Alleen nu we er over gesproken hebben en we allebij de tijd rijp vonden, krijg ik een beetje planken koorts.
    Ik ben voornamelijk bang voor de pijn van de bevalling, ik heb geen flauw idee wat me te wachten staat omdat dit de eerste keer gaat worden
    Ik besef me heel goed dat een bevalling pijn doet ,maar hoeveel en waar kan ik het mee vergelijke? Helemaal voor een eerste bevalling.
    Ik denk dat ik het ook moeilijk vind om geen controle te hebben
    Ik zie voor de rest helemaal niet op tegen de gehele bevallen alleen wel tegen. De bevalling.
    Komt dit vaker voor bij vrouwen die hun eerste kindje willen ,of ben ik er gewoonweg nog niet aan toe..
    Hoe lang duurt een gemiddelde eerste bevalling en wat is er mogelijk qua pijnbestrijding?
    Word dit vaak gebruikt door vrouwen die gaan bevallen? En wat is het meest veilige?

Hopelijk kun je mijn vragen beantwoorden,want als ik zwanger ben wil ik er wel van kunnen genieten .ik denk niet dat me d op dit moment zou lukke en dat zou heel erg zonde zij

Groetjes Heddie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Heddie

goed dat je deze vraag stelt.
    Het is zeker niet zo dat je niet toe bent aan een kind omdat je opziet tegen de bevalling! De bevalling is inderdaad iets waar je geen controle over hebt, in zoverre dat je niet weet hoe lang het duurt en hoeveel pijn het zal doen. We hebben wel allerhande dingen die je kunnen helpen.
    Pijnbestrijding is mogelijk, er zijn diverse vormen, je verloskundige zal dit ook met je bespreken. Je kunt een geboorteplan maken en daar heel duidelijk je wensen en je angsten opschrijven, door er in de zwangerschap regelmatig over te praten met je verloskundige krijg je meer idee wat je te wachten staat. Door een zwangerschapscursus te volgen leer je je te ontspannen en ook los te laten, handige technieken voor tijdens je bevalling. Tegenwoordig laten we een bevalling nooit meer heel lang duren, als het niet opschiet verwijzen we ja naar de arts en krijg je een infuus om de weeën sterker te maken.
    Zijn je vragen hiermee beantwoord? Als je meer vragen hebt, laat maar weten hoor!
    Succes en start je met foliumzuur?

Mirjam

3. Hedda

Hedda Nieuw lid

22 okt 2012
    2
    0
    0
    Zaanstad
    Hoi Mirjam..

Bedankt voor het beantwoorden van bij vragen..
    Is elk ziekenhuis verplicht om een bevallende vrouw pijnstilling te geven of mogen ze dat ook weigeren.
    En Holland duurt de gemiddelde bevalling van je eerste kindje?

Groetjes heddie

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

tegenwoordig wordt heel laagdrempelig pijnstilling gegeven, dus van weigeren is eigenlijk geen sprake.
    Vanaf het moment dat je weeën hebt om de 5 minuten die per stuk een minuut of langer duren, maximaal 12 uur.

Mirjam

Deel Deze Pagina