oefenweeen of niet.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meisje2000, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik ben nu 29 weken en drie dagen zwanger en werd vanochtend wakker met kramp en steken in mijn onderbuik.
    Nu was mijn vraag of dit oefenweeen kunnen zijn of dat dit nog te vroeg is.
    Heb er twee gehad vanochtend en ze waren best heftig maar nu heb ik nergens geen last meer van.
    Misschien een ding om er bij te vermelden is dat ik donderdag gevallen ben op mijn kont en behoorlijk last heb gehad van mijn linkerkant zoals mijn ribben en zo.
    Het kindje daar in tegen is een stuk actiever geworden de laatste paar dagen.
    Heb eigenlijk geen moment rust meer dus ik denk niet dat er wat met het kindje aan de hand is.
    De kramp duurde zo'n halve minuut en er zat ongeveer tien minuten tussen .

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

waar jij last van hebt, dat zijn harde buiken. Datkan inderdaad als reactie op die val. Maar het hoort ook bij de zwangerschapsduur. het is normaal, de baarmoeder oefent af en toe met samentrekken. Zolang het niet de hele dag duurt en er geen regelmaat inzit is er niks aan de hand.

Mirjam

3. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Volgens mij zijn het geen harde buiken want die heb ik wel vaker en dat voelt heel anders dan wat ik vanochtend had.
    Vanochtend had ik echt kramp met steken terwijl die harde buiken meer spanning op mijn buik zetten.
    Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar het gevoel van beide is heel verschillend.
    Op een gegeven ogenblik had ik veel last van die harde buiken dat mijn eigen verloskundige me had aangeraden om het rustiger aan te gaan doen met werken en dat doe ik nu dus ook.
    De harde buiken zijn nu veel minder geworden en daarom denk ik ook niet dat die kramp die ik had een harde buik is.
    Sorry voor het lange verhaal,en misschien zijn er verschillende soorten harde buiken maar het is niet het zelfde als de harde buiken die ik normaal voel.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi meisje2000,

het kan ook zijn dat het kindje al iets aan het indalen is. Is vroeg, maar kan gerust. Ook kan het zijn dat er stiekem een blaasontsteking zit tew ringen. Dan hoef je geen pijn te hebben bij het plassen, maar is een urine onderzoekje bij de huisarts wel te adviseren. Dus dat kun je morgenochtend wel even wegbrengen, hebben ze zo bekeken.
    En het kan ook zijn dat je kindje een zenuw had afgekneld, want dan kun je ook zo'n stekende pijn krijgen.
    En wat Mirjam zei klopt ook wel, tussen de 28 en 32 weken kun je meer oefenweeen hebben dan normaal omdat je kindje in een groeisprurt zit en dan kan je baarmoeder eerder geprikkeld zijn.

Groetjes Brigitte

5. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    OK hartelijk bedankt voor het advies en ik zal morgen even richting de dokter om die blaasontsteking uit te sluiten.

Deel Deze Pagina