Hoi dames, Even een vraag over de hartslag van de baby op een echo. Kan het zo zijn dat het er de ene keer krachtiger uit ziet en klinkt dan een andere keer? Zou dat met de ligging van de baby te maken kunnen hebben? De laatste keer klonk de hartslag van ons kleintje minder hard en minder duidelijk dan de keer daarvoor bij de echo. Althans, dat viel mij zelf op. Ook die "pieken" op het scherm waren minder. De gyn heeft er niks over gezegd verder en vond alles er goed uitzien. Ik heb er ook niet naar gevraagd verder... Maargoed, ik ben nu toch wat aan het piekeren... Ik voel hem trouwens wel regelmatig bewegen, dat is fijn
Kan met rust en actiefzijn te maken hebben. Ik krijg dagelijks ctg en men wil graag fluctuaties zien over 30 min. Maar kan ook liggen aan de apparatuur, de een heeft meer volume aan dan de ander.
Niks om je eigen druk over te maken. Ze bewegen zo veel dat ze soms 'in ons geval' niet eens langer als een paar seconden kunnen laten luisteren. Ze moeten precies goed selecteren en als ze dan wroemelen is het al minder duidelijk.
Hoi, ik ben nu 20 weken en ik heb dit ook vaker gehad. Verloskundige zegt dat hij gewoon veel beweegt, dan is het moeilijk om een duidelijk geluid te krijgen. Maar zij hebben al heel snel gezien en gehoord of het goed is of niet.