Gespannen voor 20 weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Het is bijna zover..nog 4 dagen dan hebben we de 20 weken echo..

Ik ben best wel gespannen. Had gelezen dat veel afwijkingen zich voordoen tussen de 17e en 20e week.

Ik hoop zo dat ze gezond is ondanks mijn Lymeziekte..

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik hoop het ook voor je! Ik denk dat er geen een vrouw (stel) niet zenuwachtig is voor de 20 weken echo, het is nou eenmaal heel erg spannend! Je krijgt immers te weten of je kindje gezond is, al kun je natuurlijk op de echo ook niet alles zien. Heel veel succes!

3. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Heel herkenbaar hoor! Wij hebben donderdag as. de 20 wkn echo en ookal heb ik een ruime week geleden nog een goede echo gehad begin ik nu ook zenuwachtig te worden. Al komt dat misschien ook wel een beetje omdat we dan het geslacht hopen te horen :)
    Denk dat het er gewoon bij hoort, maar merk wel dat e spanning lang niet zo erg is als de eerste echo's, het is nu ook heel leuk om je kleintje te kunnen zien :)

4. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Hey meid,

Ik weet hoe je je voelt, ik zit ook al een beetje in de zenuwen. Mensen zeggen: 'Joh moet je niet aan denken, ga er vanuit dat alles goed is!' maar dat is zo makkelijk gezegd helaas. Ik ben ook bang dat we toch iets te horen krijgen, aan de andere kant laat ik het maar op me afkomen. Weet ook niet goed waar ze allemaal naar gaan kijken. Tot nu toe hebben de VK's het er telkens over gehad dat ze naar de lip gaan kijken (Mijn vriend is geboren met schisis) en dat het kind gemeten e.d. gaat worden, vingertjes/teentjes bekijken, maar daar krijg je geen 45 minuten vol mee denk ik.

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    45 minuten duren behoorlijk lang pffff..

6. Violie

Violie Lid

11 dec 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook nerveus! Maar over die 45 minuten: dat vloog toch voorbij. Ik vond het zo fascinerend om mee te kijken, ze meten alle lichaamsdelen en ingewanden worden bekeken. Soms duurde het ook eventjes voordat ze het gewenste lichaamsdeel er goed op kreeg dus zo werd de tijd wel gevuld. We konden ook steeds vragen stellen en werden helemaal door het lichaam van dat kleintje geleid als het ware.

Oh ja: niet schrikken als je een keer terug moet komen. Ik moest een paar dagen later nog een keer omdat ze zei dat ze het lipje niet goed had gezien. Daardoor had ik nog wel een paar dagen stress omdat ik er vanuit ging dat ze dat alleen zou zeggen als ze aanleiding had om te denken dat het niet goed zat. Dat zat het gewoon wel, maar ze wilde echt het zekere voor het onzekere nemen, eigenlijk heel fijn dus.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie kindjes! Als dat zo is, is het de mooiste echo/afspraak die je krijgt naar mijn mening. Echt heel interessant!

7. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Begrijpelijk!
    Zeker als je zelf idd een ziekte hebt.

De tijd vond ik ook erg snel voorbij gaan en de onze duurde wel 2x 45min achter elkaar en die tijd was ook wel nodig..ik moest ook tussendoor stukje lopen omdat ze niet goed lagen maar uiteindelijk alles kunnen meten. Vond het naast spannend ook wel heel erg bijzonder, ze doorlopen echt het hele kindje en bekijken ook uitgebreid het hartje bv.
    De echoscopiste zei van tevoren btw "als ik stil ben is het (waarschijnlijk) niet omdat er iets mis is, maar dan ben ik gewoon geconcentreerd bezig" dus das goed om rekening mee te houden.
    Gelukkig was alles helemaal in orde bij allebei de kindjes :)

Hopelijk worden jullie over een paar dagen ook gerustgesteld! :)

8. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hey meid!
    Ik had hem maandag was ook vreselijk zenuwachtig!
    Ja ze kunnen dan alles zien!
    Maar 1 voordeel je heb wel een hele lange tijd om uitgebreid naar je kleintje te kunnen kijken!
    Dus ik snap de zenuwe heel goed maar probeer te denken aan zeker 30 min genieten van je kindje!

Ga voor je duimen dat alles goed is!

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Afwijkingen komen bij aanleg dus echt grote afwijking zie je met 12wk al zoals waterhoofd etc. Met 20wk als je geen GUO krijg zal verder niet vee te zien zijn als het niet ernstigs is.
    Guo kan wel heupendysplasie, hart afwijkingen en ruggetje etc bekeken worden. Ook vele andere maar als dat in familie niet voorkomt hoeft je niet zo bang te zijn. Met guo weten waar ze naar moeten kijken dat scheelt.

Maar bang of niet het komt eraan en als iets doe je niets tegen.
    Laat het gewoon rustig afwachten en geen horror scenario's bedenken!
    Succes!

10. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Bedankt dames voor jullie reactie.

Ik krijg naast deze echo nog een extra groeiecho aangeboden.

Ik probeer er nu even niet mee bezig te zijn tot het moment daar is :)

Veel liefs

Deel Deze Pagina