Harde buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ch28, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu 31 weken zwanger en omdat dit voor mij de eerste keer is vroeg ik me af hoe een harde buik voelt. Ik denk namelijk dat ik dit de laatste tijd af en toe heb. Het voelt soms erg gespannen aan. Nu vroeg ik me af of een harde buik altijd over je gehele buik is, of kan dit ook over een gedeelte van de buik (bijv. de bovenkant van je baarmoeder)? En voel je de harde buik ook altijd aan de buitenkant van je buik, of voel je dit soms ook alleen zelf vanbinnen zeg maar?

Ook heb ik af en toe pijn in mijn onderbuik als ik opsta uit de bank, zou dit bandenpijn kunnen zijn of zou dit misschien met het mogelijk indalen van het kindje te maken kunnen hebben?

Groetjes!

2. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Hallo,
    Bij mij voelt harde buik alsof ik ga ontploffen of het vel rond mijn buik te kort schiet. Dan is het precies of baby helemaal tegen de voorkant komt liggen en dat zo hard maakt. Ik ga dan het liefst van al neerliggen omdat het dan wat wegtrekt.. ook ademhalingsoefeningen helpen dan. Het is bij mij idd ook meer aan de bovenkant dan onderaan.
    Die steken of pijn in je onderbuik zou bandenpijn kunnen zijn, heb daar ook fel last van bij bv in en uitstappen auto, zetel, bed.. altijd rustige bewegingen maken :)
    Hopelijk heb ik je knn helpen!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    IK herken t wel..
    IK heb soms ook zo'n harde gespannen buik.. Niet dat t vervelend voelt.. Gister bij de VK ook aangegeven.. Zij zei dat t ook wel eens t ruggetje van de baby kan zijn, die dan tegen de buitenkant aandrukt.. Als de kleine zich schrap zet, kan ik me er iets bij voorstellen..
    Aan andere kant.. soms duurt t best lang.. Maar omdat t verder niet vervelend voelt maak ik me geen zorgen.

Ik voel vaak , wanneer ik me verkeerd omdraai in bed, mn banden.. in de liesplooi.. JAUWTS!! dat voelt niet fijn.. Ik heb nu uitgevonden, dat als ik om wil draaien, ik mn knieen moet buigen en dan "om moet lopen" dus echt met mn voeten te verplaatsen en dan t bovenlijf er achter aan..

Nog ff volhouden!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Naar mijn ervaring herken je een harde buik direct. Mijn buik lijkt helemaal rond en hard te worden, wat ik van binnen en buiten heel goed kan voelen.

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

is het gek dat ik dan volgens mij nooit een harde buik heb gekregen? moet je dat perse gekregen hebben of maakt dat niet uit? ik herken dat gevoel totaaaal niet niks dat in debuurt komt van een harde buik.

6. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb er ook last van. De VK zei dat het ook te maken kon hebben met blaasontsteking, zeker als je ook iets buikpijn hebt. Het voelt nu eenmaal heel anders aan dan als je niet zwanger bent.
    Bij mij bleek het in ieder geval wel blaasontsteking te zijn (vreemd genoeg, had verder geen last of zo). Dus als je twijfelt is het sowieso verstandig een plasje naar de HA te brengen...

7. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Omdat ik er nog steeds last van heb en het soms best zeer doet, heb ik ff de VK gebeld. En ik moet morgen inderdaad voor de zekerheid wat urine naar de huisarts brengen. Dus misschien is het inderdaad een blaasontsteking.

Groetjes!

Deel Deze Pagina