Hartslag in buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Laari26, Dec 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

Sep 11, 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Hello,
    Ik voel de laatste tijd heel erg mijn hartslag in mijn buik waar m'n kindje ook zit.
    Weet iemand wat dat is en hoe dat kan. Ik heb het vooral als ik gewoon stil zit of in bed lig.
    Ik weet zeker dat het m'n hartslag is en niet m'n baby want dat voelt echt anders. Vind het maar vreemd :p

2. Superhuman

Superhuman Actief lid

Mar 27, 2014
    163
    0
    0
    Ik heb dat afgelopen dinsdag gevoeld, misschien heb ik dat vaker maar is het mij nu pas opgevallen. Ik ben nu 6 weken zwanger en ik dacht hee het hartje begint te kloppen. Zou wel leuk zijn als je dat zou kunnen voelen.

3. Laari26

Laari26 Bekend lid

Sep 11, 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Nee het is mijn eigen hartslag. De hartslag van de baby kan ik met de doppler vinden en die gaat veeeeeel sneller dan mijn eigen hartslag

4. jes12

jes12 Bekend lid

Jan 2, 2014
    888
    91
    28
    Ik heb dat ook al een hele poos.
    Weet ook niet hoe het komt eigenlijk en heb er nooit wat achter gezocht.
    Als ik op de bank lig ofzo en kijk naar mn buik dan beweegt die ook vaak op het ritme van mijn hartslag.

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb dat ook een hele tijd al. Als ik probeer te voelen waar mijn baarmoeder zit of hoe mn kindje ligt voel ik ook goed mn eigen hartslag. Ik denk dat het komt doordat de doorbloeding van de baarmoeder erg goed is, bij mij ligt ook placenta voor en je hebt extra bloedvolume dus je hart moet denk ik wat krachtiger pompen. Ik heb ook sneller als ik mn oor op mn kussen leg ik mn hartslag kan horen.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb dat ook en ik heb altijd gedacht dat dat is vanwege de placenta aan de voorkant.

7. Laari26

Laari26 Bekend lid

Sep 11, 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Voor zover ik weet ligt mijn placenta niet aan de voorkant. Ik kan gewoon de hartslag met de doppler vinden vanaf 10 weken al. Terwijl dat anders nog niet zou kunnen.

Ik vind het maar vreemd

8. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Volgens mij lopen er sowieso wel grote bloedvaten over heel je baarmoeder, ook als de placenta achter ligt.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ik heb dat ook een hele tijd gehad, als ik voelde dat ik meteen mijn eigen hartslag voelde en dan pas de baby
    Maar sinds kort niet meer, voel nu enkel baby

10. Coekie

Coekie Actief lid

Dec 8, 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook. Had dat al voor mijn zwangerschap.
    Als je verder geen klachten heb zou ik me niet te druk maken (ik leef ook nog steeds :p ) Heb er nooit iets achter gezocht eigenlijk.
    Je zou het eens voor kunnen leggen aan je huisarts anders

11. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

May 29, 2014
    863
    13
    18
    Hier t zelfde, ik heb me placenta achter, en me eerlijk gezegd nog nooit druk gemaakt omdat ik mijn eigen hartslag in de buik voel.. Zo te lezen is t ook gewoon dood normaal dus maak je geen zorgen!

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dat is je aorta die je ziet/ voelt

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat heb ik zelf ook altijd als ik mijn handen op mijn buik voel maar de baarmoeder en placenta zijn ontzettend doorbloed door heel erg veel aders, waarschijnlijk is dat de reden dat je je eigen hartslag doet voelen.

14. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Dat dan weer net niet ;) want die loopt tegen je wervelkolom aan, kom je nooit bij dus ;) Wel aftakkingen daarvan die je baarmoeder van bloed voorzien.

15. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik voelde m'n hartslag ook altijd in m'n buik en soms door bijna mijn hele lichaam. Best irritant vond ik het! Was later gelukkig wel weer weg

16. XmoonlightX

Je buikaorta ligt van voor hoor en die kan je dus voelen of zien kloppen
    Het gedeelte ervoor gaat langs de wervelkolom

17. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Wat ik denk, en ik ben natuurlijk geen deskundige, is doordat de baarmoeder groeit, de darmen wat opzij worden gedrukt dat bloedvaten in de buik niet meer zo vrij liggen als voorheen. Als je met je vinger op halsslagader drukt voel je het pulseren met je vinger. Nu in dit geval denk ik dat baarmoeder of andere organen die tegen die bloedvaten aanliggen het pulseren oppikken.
    Dit lijkt mij het logische verhaal hierachter. Of het ook zo is weet ik niet zeker :D

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,167
    23,249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat wilde ik ook zeggen. Ik voelde de mijne al voor mijn zwangerschap, nu nog wat erger.

19. XmoonlightX

Ik ook hoor liekje

20. Suprised

Suprised Actief lid

Mar 25, 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook tijdens mijn gehele zwangerschap, nu kan ik het niet meer voelen.

Share This Page