Wat doet de huisarts?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jes1, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik was vanmorgen bij de huisarts voor een definitieve zwangerschapstest en nou vroeg ze of ik gelijk een afspraak wilde maken voor bloedprikken enz.
    Wat gaan ze dan allemaal doen? Alleen bloedprikken of nog meer?
    Ik dacht dat het helemaal niet nodig was om naar de huisarts te gaan!
     
  2. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hey meid

    Maak je maar geen zorgen! De huisarts doet in alle geval geen inwendig onderzoek of zo, hoor.
    Ze gaat al zeker bloed prikken.
    Verder zal het wss gewicht opnemen zijn, bloeddruk nemen, met een lintmeter de hoogte van je baarmoeder meten op je buik (weet niet of ze dat nu al zal doen, maar later zeker wel...) en mss met een doptone al luisteren naar de hartslag van je kindje.
    Dat heeft mijn huisarts toch iedere keer gedaan, wanneer ik bij hem op controle ging.
    Was nl bang dat ik met mijn kijkdoos voor hem moest gaan liggen en dat hij dan wel eens inwendig zou zien. Dat zou ie dik kunnen vergeten!
    Maar gelukkig was mijn angst ongegrond en heeft ie dat netjes gelaten... ;)
     
  3. bloempje27

    8 apr 2007
    96
    0
    0
    De dokter heeft bij mij niets gedaan. Ik had gebeld dat ik zwanger ben en ben toen langs geweest Ik was toen ongeveer 5 weken. Ze heeft een hoop informatie mee gegeven. Ook heeft ze uitgerekend wanneer ik uitgerekend ben. Daarna ben ik naar de verloskundige geweest dat was met 8 weken en die heeft mij doorverwezen om bloed te laten prikken. Heb bij de huisarts verder geen onderzoek gehad. Maar elke huisarts is anders.
     
  4. Nadat ik de zwangerschapstest gedaan had thuis ben ik bij de huisarts geweest. Die heeft wat informatie verteld en verder loopt nu alles via de verloskundige.
    Maar goed, dat zal bij iedere huisarts wel iets anders gaan denk ik.

    Liefs
     
  5. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik heb de huisarts helemaal niet ingelicht. (hoeft ook niet per sé) sommige huisartsen hebben liever wel dat je even komt, maar die van mij niet. Soms wordt je door je huisarts begeleid in je zwangerschap..
    Ik heb gewoon een vk.
    Je moet m wel inlichten als je medicijnen wil gaan gebruiken/gebruikt.
    Toen Fienne geboren was heeft de vk de huisarts ingelicht. Toen woonden we nog in Gendt. Zij is toen op kraamvisite geweest, maar ik geloof nooit dat de huisarts hier in Driel op kraamvisite komt..
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben enkel bij de ha langs gegaan, omdat ik die man al zeker 20 jaar ken (volgens mij nog langer :(), maar niet omdat het nodig was. bloedprikken is gedaan in het ziekenhuis op het lab en de rest heeft de vk gedaan. wegen doen ze bij ons niet aan, gelukkig! de thuistest was voldoende, niemand had er behoefte aan nog eens te checken (kon ik heel goed zélf ;))
     
  7. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik ga nooit naar de huisarts. Bloedprikken gaat bij ons via de vlk. Net zo makkelijk want die doen het meteen zelf en bij de huisarts word je weer naar het ziekenhuis doorverwezen.
     
  8. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mijn HA doet ook niks.
    Toevallig heb ik vandaag gebeld om door te geven dat ik weer zwanger ben.
    Mijn HA komt altijd langs na de bevalling om te feliciteren en de baby te controleren.
     
  9. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Zeker dat iedere huisarts anders is.
    Ik ging ook vertellen dat ik dacht zwanger te zijn.
    Kreeg te horen dat ik 26 oktober uitgerekend was.
    Dat zwanger zijn geen ziekte is en telefoonnummer van verloskundige en dat was het.
    Was eigenlijk beetje verbaasd.

    Dus iedereen is anders idd.
     
  10. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier ook niet bij de huisarts geweest. De verloskundige die ik met een week of 6 had gebeld zei dat ik even telefonisch contact op moest nemen om het wel te laten weten. Ik heb toen de huisarts gebeld. Hoefde verder niet langs te komen en zij lieten het ook gelijk weten aan de apotheek (ivm eventuele medicijnen voor de toekomst dat ze weten dat je zwanger bent).
     

Deel Deze Pagina