Kin niet goed ontwikkeld.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door wiessss, 18 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Hallo dames.
    Vandaag de 20 wkn echo gehad en zoals de titel het al zegt de kin lijkt niet.goed ontwikkeld te zijn( micrognatie) We zijn nu doorgestuurd naar een academisch zkh daar kunnen we vrijdag terecht. Zijn er dames die dit ook hebben gehad waarbij alles uiteindelijk toch mee viel?
    Als ik namelijk op google ga kijken (weet ik stom stom stom) kom ik echt op de meest vreselijke dingen uit.

2. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Even ter verduidelijking als het alleen gaat om.micrognatie dan zal je me niet horen hoor. Maar ik lees over allerlei syndromen zoals pierre Robinson of nog ergere dingen.

3. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Niemand ?

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Sorry, hier geen ervaring. Kan me voorstellen dat zo'n mededeling niet in je koude kleren gaat zitten en je je suf gaat zoeken, al is internet een rijkdom en een last. (net als een zoekopdracht: rode vlekjes baby waar je dingen leest die niet echt goed voor je gemoedsrust zijn).

Met een nippt test kunnen ze daar ook geen uitsluitsel over geven evt? Die is niet aan tijd gebonden begreep ik.

pienvd90 vindt dit leuk.
  5. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ja morgen hebben moeten we naar het Eramus.mc en dan zal ik eens vragen of we alsnog de combinatietest kunnen doen? Dit zijn enorm spannende dagen geweest vooral omdat je op internet lees wat voor vreselijke afwijkingen ze allemaal wel niet erbij kan hebben. Moet zeggen dat we alleen Dinsdag hebben gekeken en nu hebben we gewoon zo iets de verloskundige heeft het gewoon fout gezien en morgen krijgen we te horen dat ze in ieder geval geen akelig syndroom heeft.

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Combinatietest kan volgens mij niet na 14 weken. Tenminste 3 jaar geleden stond daar een termijn voor. Misschien kan een Nipt nog wel want daar kijken ze naar Het DNA in het bloed.
    Heeel veel succes morgen! Ik duim voor goed nieuws.

7. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Bedankt voor je berichtje, ik ga het morgen vragen.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Hebben wij de vorige keer bij de verloskundige gevraagd omdat wij nogal in spanning hadden gezeten aangezien de termijn optioneel een maandje langer had kunnen wezen, vandaar toen voordat we haar zagen nog snel een pretecho geregeld.

De combinatietest is echt aan een termijn gebonden. In elk geval het gedeelte van de nekplooimeting. Wel zou je kunnen navragen of ze een medische uitgebreide echo kunnen inplannen. Genetische afwijkingen hebben soms zo hun fysieke sporen, echter zou ik ook eventueel een nippt test overwegen. Die is niet aan termijn gebonden maar bevat dna van de placenta. Pas als laatste als er aanwijzingen komen uit een van beiden dan zou ik vruchtwaterpunctie /vlokkentest overwegen. Hoe klein het ook is, die heeft een miskraam risico die echo en die nippt hebben dat niet.

Echter ben je nu 19 weken dus lijkt het me wel handig om ook rekening te houden met duren van onderzoeken en jullie eventuele wensen om al of geen actie te ondernemen ten aanzien van al of niet voortzetten van je zwangerschap.

Voorlopig hoop ik gewoon op een onwijs positieve en geruststellende uitslag en een foutje van de meetapparatuur.

9. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ja wij hopen morgen gewoon te horen dat de vk het fout heeft gezien en dat het niks meer was/is dan een misverstand. Maar idd gezien ik zaterdag al 20 wkn ben moeten we alvast wel vooruit denken. Bedankt in ieder geval voor je info hier kan ik iets mee.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Heel veel succes morgen. Hopelijk had de verloskundige haar dag niet en heeft ze het verkeerd gezien.

wiessss vindt dit leuk.
  11. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Thanx dat hopen wij ook

Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina