Hoi Meiden, Ik ben vandaag weer voor een echo geweest.ik ben 29 weken zwanger. De gynecoloog vertelde dat het bovenbeentje onder het gemiddelde was en zei dat dat bij kindjes met het syndroom van Down voorkomt. Nu maak ik me dus best veel zorgen,we hebben wel een termijnecho gehad en die was 1 op 7000 kans op syndroom van down (dus weinig kans). Heeft iemand hier ervaring mee???? Groetjes Sabrina
ik had bij de 20 weken echo te horen gekregen dat er een verkort bovenbeentje was, maar dat bleek later niet te kloppen. mijn vlos zei dat het 9 van de 10 keer bijtrekt, en aangezien je combitest goed was zou ik me niet al teveel zorgen maken. maar dat is heel gemakkelijk gezegd, ik maakte me ook megaveel zorgen. zoek anders eens naar mijn vraag aan de vlos hier op het forum met als titel "kleine afwijking 20 weken echo" dan kun je lezen wat zij ervan zei. (en dat was vrij positief)
ook bij mij zeiden ze dat de bovenbeentjes te kort waren.Ieder kind heeft een andere verhouding,dus maak je niet te druk meis! mijn zoontje was helemaal gezond,en ze hebben het alleen met de echo's over de beentjes gehad,en na de bevalling is er geen woord meer over gesproken hoor!