Hoi verloskundige, Op het moment ben ik 7.6 weken zwanger en heb al 3 goede echo's gehad. 1e voor locatiebepaling en de 2e en 3e heb ik het hartje zien kloppen. Maar toch maak ik me enorme zorgen ivm mijn zwangerschapsverleden. Na een goede echo kan ik bijna een week zonder me zorgen te maken... maar dan 1 a 2 dagen vóór de volgende echo (morgen dus) raak ik weer in paniek... Mijn vraag: Hoe groot is de kans dat het na het zien van een kloppend hartje in de 7e week dat de zwangerschap intact blijft? Alvast bedankt voor het antwoord, Groetjes Cyntje78
Hoihoi, De kans op een miskraam word aanzienlijk kleiner als je met 7-8 wkn een kloppend hartje hebt gezien maar de kans is nooit nul. Het blijft altijd spannend! Gelukkig word je goed in de gaten gehouden en krijg je snel weer een bevestiging! Imke
Dank je wel voor de geruststelling! Ik word inderdaad goed in de gaten gehouden. En inderdaad... je hebt nooit 100% er kan ook later in de zwschap iets mis gaan, maar het steld wel gerust. Groetjes Cyntje78