Wie weet met hoeveel weken zwangerschap je absoluut zeker een hartje moet zien kloppen? Ik vraag het vanwege het volgende. Ik heb in januari een miskraam gehad met 9 weken. Was een missed abortion. De 1e echo kreeg ik toen rond de 6 weken. Er zat toen wel 'iets', een vruchtzakje met een stipje erin, maar een hartje was er nog niet te zien. Toen zeiden ze: kom over 2 weken maar terug, dan is het meer gegroeid en kunnen we meer zien. De 2e echo bleek dat het vruchtje met 6 a 7 weken was gestopt met groeien. Er was dus helemaal geen hartactiviteit te zien. Dat was echt een enorme klap. Nu ben ik net weer zwanger en ik wil graag pas een echo op een moment dat je echt iets moet kunnen zien. Dus niet dat ze zeggen: wacht nog maar 2 weken, want dat trek ik niet. Ik wacht liever wat langer en weet dan zeker dat ik iets zou moeten zien. Dan weet je gelijk of het goed zit of niet. Vandaar dus mijn vraag.... Wie weet met hoeveel weken zwangerschap je absoluut het hartje moet zien kloppen? Dan probeer ik in die week een echo te krijgen... Alvast bedankt!
met 5,5- 6 weken. Ik had met met 5 weken 6 dagen mijn eerste echo en toen klopte het hartje net. Met 9 weken had ik een termijnecho. De echoscopiste gaf toen aan dat ik de vroige echo echt niet eerder had moeten zijn, want dan had het nog niet geklopt. Met een kleine 6 weken dus.